השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר (ראשון) לכפר תראבין בנגב, עשרות מתושבי הכפר, התעמתו עם המשטרה, והשליכו לעברו אבנים. הביקור מגיע לאחר שאתמול, שניים מתושבי הכפר פרצו ליישוב גבעות בר שבנגב, הציתו כלי רכב והשחיתו רכבים נוספים בתגובה לפעילות המשטרתית נגד עבריינים מהכפר.
בעקבות המעשה, השר בן גביר הגיע אמש לפטריוטים והעביר מסר ברור לפורעים: "הם חשבו שהם יסמנו לי, יעבירו לי מסר. ובאמת בערב שבת, הם הלכו ושרפו רכבים, והמסר הוא אחד: אני אומר להם, לא רק שאני לא נזהר, אני מתכוון להמשיך. אני מחר מגיע לתראבין, אני דורש שהמשטרה תראה לי איך ממשיכים שאותם פורעי חוק ישלמו את המחיר.
"הם יראו משטרה, וכמה שיותר משטרה. הם יראו עוד דוחות ועוד הריסות בנייה. הם לא יאיימו עליי ולא על משטרת ישראל. אנחנו לא ממצמצים, אנחנו ממשיכים. אנחנו עושים היום בנגב מה ש-30 שנה לא עשו. לא מוכן להיות סחיט בפרוטקשן, אני לא קונה כמו בעזה 'שקט'. אני הולך וממשיך והדרישה שלי מהמשטרה עוד יד קשה, ועוד יד קשה".
