תופעת השב"חים נמשכת: הבוקר (ראשון) שוטרי מג"ב עצרו 2 ערבים, שוהים בלתי חוקיים שניסו לחדור את גדר ההפרדה באזור ירושלים. אחד השב"חים נמלט ונתפס, השני – נלכד ונתלה על גדר התיל שמעל החומה. לאחר שחולץ ע"י הלוחמים הוא הועבר להמשך חקירה במשטרה.
כאמור, תופעת השוהים הבלתי חוקיים מסוכנת ביותר, רק ביום שישי האחרון, נרצחו שני יהודים: אביב מאור בת ה-19 ושמשון מרדכי בן 68 הי"ד, על ידי מחבל – ששהה בשטח הארץ באופן בלתי חוקי, וככל הנראה הועסק על ידי אזרח ישראלי.

הרמטכ"ל זמיר תקף אמש את המשטרה ואמר כי היא אינה עושה מספיק למניעת חדירה של שב"חים: "מאפייני התקופה הם המפגעים הבודדים והשוהים הבלתי חוקיים. לצד האכיפה, יש להמשיך לשפר ולקדם את היכולות לאתר ולסכל את אותם מפגעים".
שר הביטחון התייחס אף הוא לפיגוע ואמר: "נמשיך להוביל מדיניות התקפית ללא פשרות נגד הטרור הפלסטיני במחנות הטרור בצפון השומרון ובכל רחבי יהודה ושומרון. מי שנותן גיבוי וחסות לטרור ישלם את מלוא המחיר".
כזכור, הפיגוע החל ברחובות בית שאן, המחבל – פלשתיני שהגיע מכפר קאבטיה הסמוך לג'נין, דרס, דקר ויידה אבנים, נוטרל בסופו של דבר סמוך לעפולה. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל שהה בישראל במשך כמה ימים – מבלי שהחזיק בהיתר עבודה, וייתכן שגם הועסק על ידי אזרח ישראלי.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
