במלאות חמש שנים למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במרדף משטרתי, עשרות בני אדם הגיעו הערב (מוצ"ש) לכניסה לעיר ירושלים להפגין למען "צדק לאוהביה" ונגד טיוח הפרשה.
המפגינים סיפרו ל-C14: "באנו לכאן כדי לספר למשפחת סנדק ולכל עם ישראל שלא שכחנו את הפקרת חיי המתיישבים. דמו של אהוביה זועק אלינו מהאדמה וקורא לצדק דווקא 5 שנים אחרי כשרואים את הטיוח בפרשות חמורות במדינה – ואין דין ואין דיין".

מהמשטרה נמסר: "הערב, החלה מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים בכניסה לעיר ירושלים. בשלב מסויים, חלק מהמוחים החלו להפר את הסדר תוך חסימת נתיבי הנסיעה סמוך לגשר המיתרים בכניסה לעיר וחסימת הציר של הרכבת הקלה.
"לאחר שקצין משטרה כרז למפגינים כי מדובר בהפרת סדר ומחאה בלתי חוקית, והמתפרעים לא נשמעו להוראות השוטרים במקום ואף יידו לעברם אבנים, פעלה המשטרה להדיפתם לעבר המדרכה, שם מתאפשרת המחאה.
"כתוצאה מיידוי האבנים לעבר השוטרים, נפגעו 2 שוטרים באורח קל. במהלך חסימה זו, מנעו מספר מפרי סדר את תנועתם של כלי רכב שחלפו במקום, חסמו אותם תוך סיכון שלהם ושל משתמשי הדרך והתעמתו עמם. כעת, הכניסה והיציאה מהעיר באזור גשר המיתרים נחסמו לתנועה לסירוגין וכוחות משטרה פועלים במקום גם בשעה זו להשבת הסדר".
כזכור, לפני חמש שנים, ניידת ובה שוטרי ימ"ר ש"י התנגחה ברכב בו נסע אוהביה ז"ל בן ה-16 בלבד וארבעת חביריו, כתוצאה מכך, רכבם התהפך מהכביש והנוסעים נפצעו בראשם. הזירה נסגרה והשוטרים מנעו מאוטובוס פרמדיקים של צה"ל ואנשי זק"א לגשת למקום ולהגיש סיוע לנערים הפצועים.
הבחורים שהיו ברכב נאזקו בעודם פצועים וגופתו של אהוביה נותרה לדמם תחת הרכב כמעט שעה בלי שניתנה לכוחות ההצלה האפשרות לגשת. הנערים הועמדו לדין, בעוד שהשוטרים אשר פגעו ברכבם חזרו לתפקידם והתיק כנגדם נסגר. זאת על אף שחלקם נחקרו בחשד כי שיבשו את החקירה.
במהלך השבועיים שלאחר ההתנגחות, התקיימו הפגנות ענק במוקדים שונים בארץ, בחלקם השתתפו גם חברי כנסת שדרשו להעמיד את השוטרים לדין. על אף הזמן שעבר, בימין עדיין קוראים לחקור שוב את השוטרים ומדי שנה בתאריך ו' טבת מתקיימת מחאה המונית בירושלים בדרישה לחקור את בלשי הימ"ר ש"י שהיו בניידת.
