משטרת בריטניה פתחה במצוד דחוף אחר מחאד עלמי, אסיר בן 27 שנמלט מבית הכלא הפתוח "ספרינגהיל" (HMP Springhill) שבמחוז בקינגהמשייר. על פי הדיווח, עלמי ברח מהכלא במהלך הלילה שבין חמישי לשישי והוא מוגדר כעת כמי שנמצא בבריחה בניגוד לחוק.
המשטרה תיארה את עלמי כגבר שחור, בגובה של כ-1.73 מטרים, בעל מבנה גוף ממוצע, שיער שחור באורך בינוני, זקן ועיניים חומות. על פי המידע שבידי כוחות הביטחון, לעלמי יש קשרים לדרום-מערב לונדון. בשלב זה לא פורסם הרקע המדויק שבגינו נשלח למאסר.

בית הסוהר "ספרינגהיל" הוא מתקן ברמת אבטחה "קטגוריה D", המאכלס למעלה מ-300 אסירים. לפי שירות בתי הסוהר הבריטי, מדובר במתקן עם רמת אבטחה מינימלית המאפשר לאסירים מתאימים לשהות חלק ניכר מהיום מחוץ לכותלי הכלא לצורכי עבודה, לימודים או תהליכי שיקום.
המקרה הנוכחי מעורר סערה פוליטית ומגביר את הלחץ על שר המשפטים, דיוויד לאמי, שמתמודד בתקופה האחרונה עם ביקורת נוקבת בעקבות רצף של טעויות קשות במערכת הכליאה. רק באוקטובר האחרון שוחרר בטעות האסיר האלג'יראי בראהים קדור-שריף מבית הכלא המושמץ "וונדסוורת'" בלונדון. קדור-שריף ריצה עונש מאסר על פריצה והואשם בעבר בעבירות נוספות הכוללות החזקת סכין וטיפול ברכוש גנוב.

מקרה נוסף שהביך את ממשלתו של קיר סטארמר התרחש ימים ספורים קודם לכן, כאשר האדוש קבאטו, מהגר שהורשע בתקיפה מינית של נערה בת 14 ואישה נוספת, שוחרר בטעות מכלא צ'למספורד. קבאטו נעצר מחדש כעבור שלושה ימים וגורש לאחרונה לאתיופיה, לאחר ששולמו לו 500 ליש"ט מכספי המיסים כדי שיעזוב ללא התנגדות.
בעקבות המחדלים הקודמים הבטיח שר המשפטים לאמי כי ייושמו נהלים מחמירים יותר ובדיקות קפדניות לפני כל שחרור אסיר, אך הבריחה הנוכחית מעלה שוב שאלות קשות לגבי תפקוד המערכת. חברת הפרלמנט רוזנה אלין-חאן, המייצגת את אזור טוטינג בלונדון, הביעה זעזוע מהמצב ואמרה: "האירועים הללו מעלים שאלות חמורות על נהלי העבודה ומצבת כוח האדם בבתי הכלא".

המשטרה פנתה לציבור בבקשה לסיוע באיתורו של עלמי, אך הזהירה מפורשות: "אם נתקלתם בו, אל תתקרבו אליו והתקשרו מיד למוקד החירום 999". הבלש סמל מתיו פרנץ' הוסיף: "אנו קוראים לכל מי שיש לו מידע על מקום הימצאו ליצור קשר עם המשטרה באופן מיידי".
