רעולי פנים פרצו הלילה (בין שישי לשבת) ליישוב גבעות בר שבנגב, הציתו כלי רכב והשחיתו רכבים נוספים. על פי הודעת המשטרה, מדובר ככל הנראה בפעולת נקם שביצעו שני חשודים תושבי כפר תראבין, בעקבות פעילות אכיפה משטרתית שנערכה בכפר שעות קודם לכן.
במשטרה מסרו כי במהלך הלילה פעלו שוטרי תחנת רהט יחד עם לוחמי חטיבת סה"ר בכפר תראבין, במסגרת מבצע אכיפה רחב נגד גורמים המעורבים באירועי אלימות ובשימוש באמצעי לחימה צבאיים גנובים. על פי החשד, לאחר סיום הפעילות יצאו שניים מתושבי הכפר לביצוע פעולות נקם ביישובים יהודיים סמוכים, שבמהלכן נגרם נזק לעשרות כלי רכב.

עוד נמסר כי בפשיטה שבוצעה לאחר מכן בכפר תראבין נעצרו חמישה חשודים, שוטר אחד נפצע באורח קל וטופל במקום. החקירה מתנהלת בשיתוף שב"כ.
בהודעה שהופצה לתושבים מטעם מועצת להבים נכתב כי בגבעות בר ובקיבוץ משמר הנגב התרחשו מספר אירועים של שריפת רכבים ושבירת שמשות. עם קבלת הדיווחים הוזעקו למקום כוחות הביטחון והמשטרה, והבוקר התקיימה הערכת מצב בהשתתפות ראש המועצה, מפקד תחנת רהט ונציגי מג"ב, שבסיומה הוחלט על העלאת רמת הכוננות וחיזוק מערך הביטחון ביישוב.

זהו אינו האירוע הראשון באזור. מוקדם יותר החודש דווח על ירי כבד שנשמע בסמוך לגבעות בר, בעקבות סכסוך חמולות בעיר רהט. אז הונחו תושבי היישוב להסתגר בבתיהם מחשש לפגיעת קליעים תועים.
