accessibility-icon
share-icon
זירת הפיגוע | צילום: זק"א
זירת הפיגוע | צילום: זק"א

ביקורת בימין, זעזוע בשמאל: התגובות לפיגוע הרצחני בצפון

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ו טבת ה'תשפו (26.12.25)

25

3

like

2

dislike

תגובות קשות במערכת הפוליטית לפיגוע המשולב בצפון: נשיא המדינה שוחח עם ראשי הרשויות והבטיח לפעול לעיבוי הגבול המזרחי • נתניהו: "ממשלת ישראל תמשיך לפעול לסיכול כל המבקש לפגוע באזרחיה" • "שר החוץ סער תקף את הרשות הפלשתינית: "מעודדת טרור ומשלמת משכורות למחבלים" • יו"ר מועצת יש"ע קרא להחלת ריבונות


הפיגוע המשולב והרצחני שהתרחש היום (שישי) מבית שאן ועד עפולה בו נרצחו 2 ונפצעו 2 נוספים, עורר גל של תגובות חריפות בקרב הנהגת המדינה. בעוד הנשיא התמקד בחיזוק התושבים והבטחות לשיפור המענה הביטחוני, בשדרת ההנהגה הפוליטית והתיישבותית נשמעה ביקורת על המדיניות הביטחונית ועל התנהלות הרשות הפלשתינית.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קיים שיחות דחופות עם ראש עיריית בית שאן, נועם ג'ומעה, ועם ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר. הנשיא הביע זעזוע עמוק ממסע ההרג שבוצע על ידי "מחבל מתועב" וביקש לחזק את ידי המשפחות והתושבים.

maximize-image
images-count3+
המחבל המנוטרל | צילום: 27 א'

"מדינת ישראל מחויבת לעיבוי והידוק הגבול המאותגר הזה וכמובן לחיזוק המענה הביטחוני במרחב למען ביטחונם המלא של התושבים", הצהיר הנשיא. הוא הוסיף מילות הערכה לאזרח שנטרל את המחבל: "אני מודה לאיש הביטחון על עירנותו ופעולתו שמנעה אסון כבד עוד יותר".

ראש הממשלה מסר: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחות הנרצחים בפיגוע המשולב בצפון, אביב מאור ז"ל בת ה-17 ושמשון מרדכי ז"ל בן ה-68.

maximize-image
images-count3+
הרכב שאיתו בוצע הפיגוע בצפון, פיגוע בית שאן |צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

"אנו מאחלים לפצועים החלמה מהירה ומחזקים את האזרח הגיבור שהביא לנטרולו של המחבל. אף שהיו סיכולים רבים נגד הטרור בשנה האחרונה, לצערנו אנו חווים מעת לעת פיגועים רצחניים. ממשלת ישראל תמשיך לפעול לסיכול כל המבקש לפגוע באזרחיה".

שר החוץ גדעון סער התייחס לאחריות הרשות הפלשתינית והקשר שלה לעידוד הטרור: "הלב דואב על הנרצחים. הרשות הפלשתינית מתעתעת בקהילה הבינלאומית בעודה ממשיכה לשלם משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם ולעודד טרור. הטרור לא ינצח, נמשיך לבסס את אחיזתנו בארצנו".

maximize-image
images-count3+
זירת הפיגוע | צילום: זק"א

שרת התחבורה, חברת הקבינט המדיני בטחוני, תא"ל (במיל') מירי רגב: "שולחת את תנחומי למשפחות הנרצחים בפיגוע הטרור האכזרי ומאחלת החלמה לפצועים. הטרור שב ומרים את ראשו ואנו מחוייבים להלום בו בכל מקום ובכל הכח.
עמדתי היא כי מחבל צריך לצאת מזירת פיגוע כשהוא אינו בין החיים. נמשיך להיאבק בכל הזירות בישראל ומחוצה לה ולפעול למען בטחון אזרחי ישראל".

ביקורת נוקבת נשמעה מפי ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, שתקף את מדיניות הביטחון ביהודה ושומרון ואת ההסתמכות על גדר ההפרדה: "הפיגוע מוכיח שוב שאין ואקום ביטחוני. אי אפשר להסתתר מאחורי גדרות וחומות ולקוות שהמציאות תשתנה. זה היה הכשל של שבעה באוקטובר – וזה הכשל שחוזר על עצמו היום".

maximize-image
images-count3+
המחבל שביצע את הפיגוע בצפון | צילום: לפי סעיף 27 א'

גנץ הוסיף כי "קונספציית גדר ההפרדה התנפצה. הגדרות לא מגנות עלינו. כל עוד נמשיך להתייחס ליהודה ושומרון כאזור שאינו חלק רשמי ממדינת ישראל, המחבלים ימשיכו להכות בנו בעפולה ובבית שאן. הדרך היחידה לנצח היא בהחלת ריבונות ישראלית מלאה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן כתב בחשבון ה-X: "הפיגוע היום הוא הוכחה נוספת שטרור חייבים לחסל. כל ניסיון לפייס את המחבלים או להפוך אותם ל'כוחות שלום' הוא ניסיון פאטתי ומחזיר אותנו ל 6 באוקטובר. חייבים ליזום ולחסל את הטרור – גם ביו"ש, גם בעזה וגם בלבנון. תנחומי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מלאה לפצועי הפיגוע".

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט כתב אף הוא: "בחורה צעירה מאבדת את חייה בפיגוע נורא ליד עין חרוד. ישראלי נוסף נרצח לא רחוק משם. אין ממשלה שכל כך הרבה ישראלים נרצחו במהלך כהונתה כמו הממשלה הזו. נאומי רהב לא מספיקים. לישראלים מגיע ביטחון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News