הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ונשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמורים להיפגש בסוף השבוע באחוזת מאר-א-לאגו כדי לדון במאמצים לסיום הפלישה הרוסית. אתר "אקסיוס", המצטט בכיר אוקראיני, דיווח זאת ואמר כי השיחות בין שני המנהיגים יתקיימו ביום ראשון.
זאת, לאחר שזלנסקי כתב ברשת X כי "פגישה בדרג הגבוה ביותר" תתקיים "בעתיד הקרוב", והוסיף רמז לגבי עיתוי הפגישה באומרו כי "הרבה יכול להיות מוכרע לפני השנה החדשה". הבית הלבן לא הגיב מיד לבקשת תגובה או לאישור מועד הפגישה.
הדיווח על הפגישה מגיע יממה לאחר שזלנסקי ציין כי קיים "שיחה טובה מאוד" עם שליחו המיוחד של טראמפ, סטיב וויטקוף, ועם חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר. "אני מודה להם על הגישה הקונסטרוקטיבית, העבודה האינטנסיבית והמילים החמות וברכות חג המולד לעם האוקראיני", כתב הנשיא האוקראיני ב-X. הוא הדגיש כי צוותו עובד "24/7" כדי לקרב את סיום המלחמה ולהבטיח שכל המסמכים והצעדים יהיו "ריאליים, יעילים ואמינים".

למרות המהלך הדיפלומטי הנרחב של טראמפ לסיום המלחמה, המאמצים נתקלים בדרישות סותרות בתכלית מצד מוסקבה וקייב. זלנסקי הצהיר כי יהיה מוכן להסיג כוחות מהלב התעשייתי במזרח המדינה, בדרישה שגם מוסקבה תסיג את כוחותיה והאזור יהפוך לאזור מפורז בפיקוח כוחות בינלאומיים.
מנגד, למרות שדוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, טענה בחמישי כי ישנה "התקדמות איטית אך יציבה" בשיחות השלום, מוסקבה לא נתנה שום אינדיקציה להסכמה לנסיגה כלשהי. הקרמלין מתעקש שאוקראינה תוותר על כל השטח שנותר בידיה בחבל דונבאס, אולטימטום שקייב דחתה.
