מערכת הבחירות לכנסת הולכת ומתקרבת, ושאלת אופן הריצה של המפלגות הערביות, ביחד או בנפרד, צפויה לייצר השלכות פוליטיות משמעותיות. אולם, בתוך המפלגות הערביות שוררת אי-הסכמה עמוקה בנושא, כאשר נציג מפלגת חד"ש, ח"כ עופר כסיף, משמיע קול ברור נגד איחוד הכוחות.
בכנס שנערך לאחרונה, הצהיר עופר כסיף כי הוא מתנגד בתוקף לריצה משותפת במסגרת "בלוק טכני" עם מפלגת רע"מ. הטענה המרכזית של כסיף היא שכוונתו של יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, היא לחבור פוליטית לנפתלי בנט ואביגדור ליברמן ולשבת עמם באותה ממשלה כפי שנעשה כבר בעבר. כסיף ביסס את חששותיו על התבטאות של עבאס, שלדבריו כינה את בנט "העתיד".

בדבריו בכנס, הציג ח"כ כסיף, שבעבר ניסו להדיחו מהכנסת, תרחיש היפותטי בו ריצה משותפת מניבה הישג חסר תקדים של 20 מנדטים לרשימה, מתוכם חמישה מנדטים של רע"מ. לטענתו, הישג זה יהיה חסר משמעות אם רע"מ תנצל את כוחה כדי לתמוך בקואליציית ימין.
"תארו לכם שרע"מ אומרת: 'אנחנו את ה-5 שלנו לוקחים כדי לתמוך בקואליציה של בנט וליברמן'. מה עשינו בזה?", תהה כסיף. הוא סיכם את המהלך ככזה שיהווה "צעד קדימה שיוביל לשניים לאחור". לתפיסתו של כסיף, גם אם איחוד המפלגות יביא להישג אלקטורלי מספרי, הנכונות של עבאס לשתף פעולה עם בנט תפגע בסופו של דבר במפלגות הערביות ובציבור הערבי כולו.
