accessibility-icon
share-icon
כוחותינו ביהודה ושומרון | צילום, אילוסטרציה: דובר צה"ל
כוחותינו ביהודה ושומרון | צילום, אילוסטרציה: דובר צה"ל

חוסר אחריות: כוחותינו שוב חילצו יהודים שנכנסו לשכם וחברון

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

ו טבת ה'תשפו (26.12.25)

21

4

like

4

dislike

תופעת חוסר האחריות ביהודה ושומרון נמשכת: יהודים נכנסים לכפרים פלשתיניים ביו"ש ונאלצים להזעיק את כוחות הביטחון לחילוץ, תוך סיכון חיי הלוחמים • הלילה, חולצה חיילת מג״ב שנכנסה לחברון עם בן זוגה הערבי, ובמקרה נוסף חולץ חרדי שנכנס ללא אישור לקבר יוסף בשכם – בשני האירועים לא היו נפגעים


חוסר אחריות: בשבוע האחרון זה כבר הפך לתופעה של ממש, יהודים שנכנסים לתוך כפרים פלשתינים בשטחי יהודה ושומרון, ונאלצים להזעיק את כוחות הביטחון כדי שיחלצו אותם.

הלילה (בין חמישי לשישי) חילצו כוחותינו, חיילת מג"ב שנכנסה עם חברה הערבי לחברון, כאשר בנס האירוע נגמר ללא נפגעים. מחקירה ראשונית עולה כי החבר הערבי, מכפר סמוך לחברון, אסף אותה בציר 60 סמוך לקרית ארבע, ומשם נסעו לחברון.

maximize-image
images-count3+
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

במקרה נוסף שאירע, כוחות המנהל האזרחי חילצו חרדי שנכנס לקבר יוסף בשכם שלא באישור, טעה בדרכו, ונאלץ להזעיק עזרה, גם במקרה הזה בנס לא היה נפגעים.

מצה"ל נמסר: "התקבל דיווח אודות ישראלית אשר עלתה לרכב פלסטיני בצומת אליאס שבחטיבת יהודה. עם קבלת הדיווח, כוחות הביטחון פעלו לאיתורה. באירוע לא היו נפגעים. נדגיש כי כניסה של אזרחים ישראלים לשטחי A מסוכנת ואסורה על פי החוק".

maximize-image
images-count3+
פעילות כוחותינו ביהודה ושומרון, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר השבוע, התקבל דיווח דחוף במנהל האזרחי על צעירה יהודייה שנצפתה כשהיא משוטטת יחד עם בתה, ילדה קטנה כבת 10, במרחב העיר בית לחם שבחטיבת עציון, תוך סיכון חייהן. עם קבלת הדיווח והבנת חומרת המצב, הופעל נוהל חילוץ מהיר: קציני מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) בית לחם יצרו קשר עם הגורמים הרלוונטיים והתערבו בשטח כדי להעניק הגנה ראשונית לשתיים בתוך העיר.

מתחקיר ראשוני שנערך בשטח מיד לאחר החילוץ, עלו ממצאים מטרידים: הישראלית לא נכנסה לעיר בשוגג או עקב טעות בניווט, אלא נכנסה במכוון לעומק העיר בית לחם. בשל הנסיבות והעובדה שמדובר בעבירה על החוק, המקרה הועבר להמשך טיפול וחקירה של משטרת ישראל.

maximize-image
images-count3+
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

עוד מקרים שקרו השבוע: ישראלית נכנסה לכפר נעלין שבבנימין. שני אזרחים ישראלים נכנסו בטעות לתוך הכפר חוסאן. כוח צה"ל ששהה בסמוך למקום זיהה את האירוע, פעל במהירות וחילץ את השניים חזרה לשטח ישראל בטרם התפתח עימות או ניסיון פגיעה בהם.

בשבת האחרונה, התקבל דיווח במערכת הביטחון אודות חשש לחטיפת אזרחית ישראלית במרחב העיר יריחו שבחטיבת הבקעה והעמקים. עם קבלת הדיווח, כוחותינו קפצו לזירה והחלו לבצע סריקות במרחב. במקביל, פעלו כוחות המנהל האזרחי ליצירת קשר עם האזרחית, ולאחר שנוצר הקשר, הביאו לאיתורה והגנתה עד לחבירה לכוחות הביטחון.

maximize-image
images-count3+
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי על פי העדויות והפרטים שעולים מהחקירה, הישראלית, תושבת נוף הגליל בשנות ה-40 לחייה ואם לחיילת בצה"ל, הגיעה ליריחו במטרה להיפגש עם ערבי בווילה בעיר. אולם, לטענתה, כשהגיעה למקום גילתה כי המפגש היה למעשה "כיפה אדומה" – מארב מתוכנן היטב.

מהעדויות עולה כי במקום המתינו לה לפחות שמונה גברים. האישה טוענת כי החשודים איימו על חייה, בין היתר באמצעות הצמדת אקדח, וביצעו בה אונס קבוצתי אכזרי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News