accessibility-icon
share-icon
צילום: פורום הגבורה
צילום: פורום הגבורה

לקראת פגישת נתניהו-טראמפ: משפחות שכולות הפגינו מול הקבינט

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

ה טבת ה'תשפו (25.12.25)

6

2

like

1

dislike

בזמן ישיבת הקבינט שעסקה בהכנות לפגישת ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב, קיימו משפחות מפורום "הגבורה" ופורום "תקווה" משמרת מחאה מחוץ לישיבה • הדרישה: לא לעבור ל"שלב ב'" ולשיקום הרצועה ללא ניצחון מוחלט והשבת החלל רן גואילי • השרה סטרוק יצאה אל המפגינים: "מתביישת שאתם צריכים לעמוד פה, הניצחון חייב להיות מלא"


משפחות שכולות מפורום "הגבורה" ומשפחות חטופים מפורום "תקווה" קיימו הערב (חמישי) משמרת מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במקביל לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. הישיבה עסקה, בין היתר, בהכנות לפגישתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשבוע הבא.

המשפחות הציבו דרישה חד-משמעית לנתניהו ולשרי הקבינט: לא להיכנע ללחצים בינלאומיים ולא להתקדם ל"שלב ב'" הכולל את שיקום רצועת עזה, בטרם תושג הכרעה מלאה של ארגון הטרור חמאס ובטרם יושב לישראל החלל רן גואילי ז"ל. במהלך ההפגנה קראו המשתתפים: "אין לכם מנדט לשקם את עזה עד השמדת החמאס ושחרור החטוף האחרון".

maximize-image
השרה אורית סטרוק עם המפגינים | צילום: פורום הגבורה

"לא פייק פירוז"

השרה אורית סטרוק יצאה במהלך הישיבה אל המשפחות והביעה תמיכה במאבקן. "אנו אסירי תודה לכם על הרוח הגבית", אמרה סטרוק. "עדיין לא הגענו לניצחון, ואני מתביישת שאתם צריכים לעמוד פה. אתם צריכים לנסוע יחד עם ראש הממשלה ולהתייצב איתו מול הנשיא טראמפ".

השרה הוסיפה והדגישה את עמדתה הנחרצת נגד פשרות: "יצאנו למלחמה להשיב את החטופים, אך בעיקר כדי להשיב את הביטחון – וזה לא יקרה ללא הכרעת חמאס. הניצחון הוא ניצחון מלא – לא 'פייק פירוז' ולא חצי פירוז. אסור להתקדם או לסגת לפני שזה קורה".

"לא עוד כוכב בדגל האמריקאי"

צביקה מור, יו"ר פורום תקווה ואביו של פדויי השבי איתן מור הדגיש בדבריו כי מטרת העל של המלחמה היא הסרת האיום הקיומי. "לא עושים מלחמה רק כדי להשיב חטופים, לשם כך עושים מבצעים נקודתיים", אמר מור. "אם יתברר שכל הקורבנות נפלו רק בשביל החטופים ולא כדי להסיר לנצח את האיום החמאסי, הרי שאנחנו מפקירים את ביטחון ילדינו ונכדינו. עלינו לנקות את עזה מהמפלצות ומהתשתיות".

מור פנה לראש הממשלה לקראת נסיעתו: "תזכור את דרישתם של 940 הלוחמים שנפלו במערכה כדי להבטיח את חיי הדורות הבאים".

איציק בונצל, חבר הנהלת פורום הגבורה ואביו של עמית ז"ל שנפל בקרב, חיזק את הדברים וקרא לנתניהו לגלות עמידה איתנה מול הממשל האמריקאי. "לא נקבל תירוצים של לחץ אמריקאי. אנחנו לא עוד כוכב בדגל ארה"ב אלא מדינה ריבונית", הצהיר בונצל. "רן גואילי לא יהפוך לרון ארד הבא. ספר לטראמפ על המשפחות השכולות ועל הפצועים – לא נסכים לשום פשרה של מעבר לשלב ב' לפני מיטוט החמאס".

דני שטיינברג, אביו של מח"ט הנח"ל אל"מ יהונתן שטיינברג ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר, סיכם את המסר של המשפחות: "אין לך מנדט לצאת ולדבר על שיקום עזה. המנדט היחיד הוא לשיקום העם והמדינה, וזה ייתכן רק אם תעמוד בהתחייבות למוטט את החמאס ולהשיב את כל החטופים. 380 משפחות שכולות עומדות מאחוריך ונותנות לך גיבוי לעמוד במטרות אלו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News