accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

תיעוד מיוחד מעזה: כוחותינו ממשיכים לפעול בעזה בצל הפסקת האש

אריאל עידן

אריאל עידן

ה טבת ה'תשפו (25.12.25)

1

13

like

0

dislike

השמדה של תוואי תת קרקע וחיסול עשרות מחבלים - בעיצומה של הפסקת האש: לוחמי החטיבה הצפונית ממשיכים לפעול לאורך קו הגבול ברצועה - כך שכונות שהיו מוקדי איום בעבר הפכו לעיי חרבות | תיעוד מיוחד


גם בימים אלו, בצל הסכם הפסקת האש והדיונים על המעבר לשלב השני, לוחמי צה״ל ממשיכים לפעול ברצועת עזה, בסמוך לקו הצהוב. התלווינו הבוקר למפקד החטיבה הצפונית אלוף משנה עומרי משיח בדרך לג׳באליה, בית חנון ושייח׳ זאייד כדי לראות מקרוב איך נראה הגבול החדש של הרצועה.

עד לפני המלחמה המרחבים האלה היו איום משמעותי ומיידי על תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה, שנמצאים במרחק של קילומטרים בודדים ממה שהיו מעוזי הטרור. היום, המצב שונה לחלוטין.

משם המשכנו לג׳באליה. סמוך להריסות השכונה קיימים עמדות ומוצבים של צה״ל, ומהם הלוחמים אוכפים את כללי הפסקת האש לאורך הקו.

בחטיבה הצפונית בפיקודו של אלוף משנה עומרי משיח ממשיכים להשמיד תשתיות טרור. מאז כניסת הפסקת האש לתוקף הותקפו כ-60 מטרות טרור מהאוויר ולמעלה מ-200 מטרות מהקרקע – בין היתר נגד מחבלים וחשודים שהתקרבו לקו הצהוב.

לפני שאנחנו עוזבים את ג׳באליה, מפקד החטיבה הצפונית מדגיש: המשימות המרכזית כעת – הן ההגנה על תושבי הנגב המערבי, המשך הפגיעה ביכולות חמאס – וגם השבת החלל החטוף האחרון, רן גואילי ז״ל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News