ברקע הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שצפויה להתקיים בתחילת השבוע הבא בפלורידה, בדקנו בסקר שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 14: האם על ישראל לתקוף שוב באיראן ולהשמיד את יכולות הטילים שלה?
רוב הציבור, 68%, מאמין כי ישראל צריכה לתקוף שוב באיראן. לעומתם, רק 20% מהציבור מאמינים שאחרי עם כלביא – אין לתקוף שוב באיראן. ל12% מהמשיבים לא הייתה עמדה כלל.

על פי כתבנו תמיר מורג, ההערכה בישראל היא שאין לאיראן כרגע כוונה לתקוף, אבל הלקח מהשבעה באוקטובר הוא שאין לפעול על פי הערכת הכוונות של האויב שלנו, אלא על פי היכולות, ואיראן משקמת את היכולות שלה – בעיקר בתחום הטילים הבליסטיים. גם הנושא הזה יעלה בפגישה בין נתניהו לטראמפ, כשייתכן וישראל תכנס לסיבוב שני מול איראן, אך מהלך כזה אינו מעבר לפינה – מסיבות שלא ניתן לפרט.
הסקר בהשתתפות 657 בוגרים מכלל האוכלוסייה נערך היום 25 בדצמבר 2025. ניתוח הנתונים: שלמה פילבר
