accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

"מבקשים את הכבוד הבסיסי": בתו של הנרצח נגד החזרת גופת המחבל

דסק C14

דסק C14

ה טבת ה'תשפו (25.12.25)

10

5

like

2

dislike

ישראל החזירה לירדן את גופת המחבל שרצח שני יהודים בפיגוע במעבר אלנבי לפני כשלושה חודשים • המשפחות השכולות קיבלו את ההודעה ברגע האחרון וללא יכולת להתנגד • בתו של סא"ל יצחק הרוש הי"ד אמרה: "אין שקיפות, אין רגישות, איבדנו את היקר לנו מכל, ומגיע לנו את הכבוד הבסיסי למה החזירו את הגופה"


זעם וכאב בקרב משפחות הנרצחים בפיגוע במעבר אלנבי, בעקבות החלטת הדרג המדיני להשיב את גופת המחבל הירדני, מאהר אל-ג'אזי, לידי ירדן. הפיגוע, שהתרחש לפני כ-3 חודשים, גבה את חייהם של סמל אורן הרשקו, סא"ל יצחק הרוש הי"ד. המשפחות קיבלו את ההודעה על החזרת הגופה זמן קצר לפני הביצוע, באישון לילה.

רעות סלאס, בתו של סא"ל יצחק הרוש הי"ד, תיארה בריאיון לדנה ורון את התחושות הקשות. "אבא שלי היה איש צבא מאז ומעולם, לא הוריד את המדים 50 שנה. הוא היה בן 68, החייל המבוגר ביותר שנהרג ב'חרבות ברזל', והתייצב בשביעי באוקטובר מתוך שליחות ואהבה לארץ", סיפרה סלאס. לדבריה, ההודעה על השבת הגופה תפסה אותם בהפתעה גמורה: "קיבלנו שיחת טלפון מגורם צבאי ממש סמוך לשחרור. חטפנו שוק ראשוני".

סלאס הדגישה כי הכאב הגדול נובע מחוסר השקיפות ומהתחושה שלא התקבלה תמורה הולמת. "ניסינו להבין למה הדרג המדיני מחליט החלטה כזאת, ומה ישראל מקבלת בתמורה. לצערי לא קיבלנו תשובות", אמרה בכאב. "על כך הזעקה שלנו. אין שקיפות, אין רגישות כלפינו. אנחנו מבקשים את הכבוד הבסיסי – תגידו לנו מה קרה, מה הסיבות. אם היינו יודעים שמדינת ישראל מקבלת תמורה שחשובה לה, התחושות היו שונות לחלוטין".

עקבו אחרינו גם ב-Google News