בית משפט השלום בקריית שמונה הורה לשחרר שבעה פעילי ימין מתנועת "חלוצי הבשן", שנעצרו בתחילת השבוע לאחר שנכנסו לאיזור החיץ בסוריה. בדיון שנערך אתמול (רביעי) ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של הפעילים בחמישה ימים.
עורכי דינם של הפעילים מטעם ארגון חוננו טענו כי הפעילים נכנסו לשטח המפורז וכי לא חדרו לשטח סוריה. בית המשפט קבע כי – "עוצמת החשד אינה מצדיקה את הארכת מעצרם של החשודים והורה על שחרורם". את הפעילים ייצגו עורכי הדין אסף גונן וזאב וולף מטעם ארגון חוננו.

עו"ד גונן מסר: "אני מברך על החלטת בית המשפט שהורה על שחרור כל החשודים ממעצר". עו"ד וולף טען: "למשטרה ללא היה מידע על המיקום המדויק בו נתפסו העצורים. אנו הגענו לדיון בבית המשפט עם נתונים מדויקים ומפות שהצביעו שהעצורים נתפסו בשטח סמוך לגבול, אזור שבשליטה צבאית ישראלית. בית המשפט קיבל באופן מלא את טענותינו והורה על שחרור כלל העצורים".
העצורים סיפרו ל-C14: "לשבת במעצר זה לא הנאה גדולה, אבל אנחנו מבינים שאם לא נתיישב בבשן יהיה שם שידור חוזר של דרום לבנון, וזה אסון. וחוץ מזה יש כאן הזדמנות של פעם בעשרות שנים לנחול חלק חדש מארצנו הקדושה! לכן למרות המחיר עושים מה שצריך לבשן שלנו".

במטרה להתיישב: אזרחים ישראלים שוב חצו את הגבול לסוריה
מטה חלוצי הבשן מוסר: "מודים לה' שבידו כל מקרי עולם ומקבלים את גיבורינו בשמחה. ברוך ה' יש הרבה אנשים שרוצים ללכת בדרכם ובע"ה נמשיך לפעול עד להתיישבות בבשן. אנו מצירים על כך שחברי הקבינט, שבידם ההחלטה המהירה והסופית לייתר את הפעולות שאנחנו עושים, ולהביא התיישבות בצורה מסודרת וישרה לא עושים זאת. נמשיך לפעול גם בלחץ פוליטי עד להתיישבות בבשן".
