על רקע התחזית לגל קור קיצוני ומערכת חורפית סוערת בשבוע הקרוב, הוחלט במשרד הרווחה והביטחון החברתי על שינוי מדיניות זמני והסרת חסמים בירוקרטיים בטיפול בדרי רחוב. המהלך נועד למנוע מקרי מוות כתוצאה מהיפותרמיה (מכת קור) בקרב מחוסרי דיור, גם במחיר של עקיפת הנהלים הרגילים.
בניגוד לימי שגרה, בהם קבלת סיוע מותנית בהיכרות מוקדמת עם שירותי הרווחה ובמילוי שורה ארוכה של טפסים, ההנחיות החדשות ששוגרו לרשויות המקומיות מבטלות דרישות אלו. המשמעות היא שכל דר רחוב, גם אם אינו מוכר למערכת ואין לו "תיק" ברווחה, יהיה זכאי לקורת גג מיידית ללא צורך בהליכים מנהלים מעכבים.

כחלק מההיערכות, נקבע כי במקרים בהם מקלטי הלילה ומסגרות הרווחה יהיו בתפוסה מלאה, הרשויות יפנו את הנזקקים למלוניות. המימון למהלך יהיה מלא ועל חשבון המדינה, ללא דרישה להשתתפות עצמית מצד מקבל השירות.
מנכ"ל משרד הרווחה, ינון אהרוני אמר: "שהייה ברחוב בזמן מזג אוויר קר וסוער היא סכנת נפשות. אנחנו פועלים בכל הכלים כדי לאפשר מוגנות לכל אדם". המשרד קרא לציבור הרחב לגלות ערנות ולדווח למוקד 106 העירוני על אנשים השוהים ברחוב וזקוקים לסיוע.
