בעוד המציאות הביטחונית דורשת מוכנות שיא בכל הגזרות, בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון מעלים הילוך בהיערכות לחירום. אנו מפרסמים היום (חמישי) לראשונה על יציאתו לדרך של מבצע נרחב להצבת 80 מיגוניות בכל יישובי ההתיישבות הצעירה, צעד שנועד להעניק מענה ביטחוני מידי לתושבים הנמצאים בחזית.
המבצע הוא פרי שיתוף פעולה הדוק בין משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות בראשות השרה אורית סטרוק והחטיבה להתיישבות, לבין גורמי צה"ל בפיקוד המרכז ובפיקוד העורף. המהלך נועד לצמצם פערים ארוכי שנים בתשתיות המיגון ביישובים אלו, ולהבטיח הגנה מקסימלית לאזרחים מול איומי הירי והרקטות.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, בירכה על המהלך והדגישה את חשיבותו האסטרטגית: "ההתיישבות הצעירה היא החלוץ שלפני המחנה. נמשיך לפעול למענה ולמען ביטחונה, ונוודא שבשום נושא, ובודאי לא בתחום הבטחון, אף יישוב לא נשאר מאחור".
יו"ר החטיבה להתיישבות ישי מרלינג הוסיף: "ההתיישבות היא שכפ"ץ המגן של מדינת ישראל. החטיבה להתיישבות גאה לעמוד יחד עם משרד ההתיישבות וצה"ל לצד החלוצים של ימינו ולתת להם את הגב והכלים הנדרשים כדי להמשיך ולפרוח".

הצבת המיגוניות מהווה נדבך נוסף במדיניות הממשלה לחיזוק המשילות והאחיזה בשטח, תוך מתן דגש על צרכי הביטחון השוטף של המתיישבים ביו"ש, המהווים את קו ההגנה הקדמי של מדינת ישראל.
