שר הביטחון ישראל כ"ץ הציג היום (רביעי) במהלך ועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ו'מקור ראשון' את החזון שלו לרצועת עזה: "בתוחמת הצפונית, אותה תוחמת שניקו שם יישובים, אמרתי ששם המודל של גרעיני נח"ל שהם צבאיים אבל בעלי משמעות ויכולים להיות שם ישיבה ודברים אחרים".
לדבריו, " מעזה ישראל לא תצא מעולם. בתוך השטח של עזה יהיה אזור ביטחון משמעותי, גם אחרי שנעבור שלב, אם יפורק החמאס ויפורז, שיקיף בתוך עזה במקומות שולטים כדי להגן על ההתיישבות. בחלק הצפוני ניתן יהיה לפי חזוני בבוא העת באופן מסודר להקים גרעיני נח"ל".

כ"ץ התייחס לביקורת על דבריו: "מאחר שיש חלקים שניסו לפרש את דברי כהכרזה עכשיו על הקמת התיישבות בכל עזה, הבהרתי את דברי וראוי להבהיר כי יש כאן מהלכים מדיניים ודברים אחרים ולכן הבהרתי בדיוק את הנקודה, וחזרתי בתוך ההבהרה על גרעיני הנח"ל כי זה דבר משמעותי שיצטרכו לעשות אותו בבוא העת".
בנוסף, שר הביטחון הזכיר את הסאגה סביב חילוקי הדעות עם הרמטכ"ל אייל זמיר, והדגיש: "יש לנו רמטכ"ל טוב, אחרת לא היינו בוחרים בו. אנחנו בחרנו בו לפי כישורים ולפי השקפת עולם צבאית התקפית. ראש הממשלה, אני הממשלה וצה"ל רואים עין בעין מבחינה מבצעית ואסטרטגית לגבי כל הגזרות שלנו".
