בכיר בשב"כ לשעבר ירון חמיאס התייחס הבוקר (חמישי) להתרעה שהועברה לשב"כ ערב טבח השבעה באוקטובר, וביקר בחריפות: "אם זו לא ידיעת זהב – אז אני לא מבין מה זה. הדבר הזה היה אמור לחבר את כל הטכנולוגיה שהייתה מסביב ולומר לנו שקורה כאן משהו".
חמיאס פירט את השתלשלות האירועים ברמה הטקטית, כפי שהם עולים מדבריו של ח"כ אלמוג כהן, וציין כי בשעה 02:31 לפנות בוקר התקבלה התרעה על התרחשות חריגה ביותר: התכנסות של עשרות רבות של מחבלי נוח'בה במסגד בשעה שלוש לפנות בוקר.

חמיאס הדגיש כי זהו אירוע חריג לכל הדעות מאחר שתפילת ה"אל-פג'ר" באותו יום החלה רק בשעה 05:05. "אנחנו מדברים על כמעט שעתיים לפני התפילה" הסביר, "זו התכנסות חריגה מאוד שלא הייתה יכולה להשתמע לשתי פנים".
חמיאס תהה מדוע לא תורגם המידע לפעולה מבצעית מיידית מול הכוחות בשטח. "אני לא אומר שהיית צריך להרים מטוס באוויר שיתקוף את הכינוס, אבל מול אותה גדר ומול אותו מסגד, היו צריכים להעיר את כוחות הצבא ולהעלות כוננות".
הוא שיתף מניסיונו האישי וציין כי במהלך שירותו ביצע חיבורים דומים בין מודיעין לשטח פעמים רבות: "האם אותו גורם שב"כ דיבר עם עמיתו בצבא ואמר לו: 'תקשיב, אני לא יודע מה זה, אבל תהיו בעמדות'?".
