accessibility-icon
share-icon
ערוץ 14

יו"ר תנועת נחלה: "מוכנים לעבור לעזה - הרגע"

דסק C14

דסק C14

ה טבת ה'תשפו (25.12.25)

4

5

like

0

dislike

על אף ההבהרה של שר הביטחון בנוגע להקמת גרעיני נח"ל ברצועה, יו"ר תנועת נחלה דניאלה וויס רואה בהצהרה פתח לתקווה • בריאיון לתוכנית 'על הבוקר' היא מצהירה על מוכנות מיידית להתיישבות בעזה ומשבחת את מדיניות נתניהו מול ארה"ב


על רקע הצהרתו של שר הביטחון ישראל כ"ץ בנוגע להקמת גרעיני נח"ל ברצועת עזה ומאוחר יותר בהבהרה כי מדובר בצרכים ביטחוניים בלבד, יושבת ראש תנועת נחלה, דניאלה וייס, התייחסה היום (חמישי) לנושא בריאיון לתוכנית 'על הבוקר', והביעה אופטימיות וטענה לשינוי כיוון.

וייס הדגישה כי התנועה ערוכה ליישום מיידי של החזון: "אנחנו מוכנים לעבור הרגע. אם צריך בפורמט של היאחזות נח"ל – אנחנו מתארגנים". לדבריה, משפחות רבות כבר מאורגנות ומוכנות לעבור להתגורר ברצועה, והתנועה עורכת את ההתאמות הנדרשות לדרישות שר הביטחון. "עשרות יישובים הוקמו ככה – הר ברכה, יצהר, יישובים בבקעה ובגליל", הזכירה וייס את ההיסטוריה של ההתיישבות.

maximize-image
images-count1+
דניאלה וויס | צילום: חדשות 14

עוד הסבירה כי המודל של היאחזות נח"ל הוא "השילוב האידיאלי של הציונות". לדבריה, "ביד אחת יש מעדר, ביד שנייה נשק. ביום עובדים, בלילה שומרים. ככה אנחנו גם בשומרון – שומרים, מגינים ועובדים". היא הוסיפה כי המציאות הזו, המשלבת חיי משפחה עם ביטחון והתיישבות, היא ייחודית לישראל.

וייס הביעה סיפוק מכך ש"הקודקודים של המדינה" נותנים הצצה לאפשרות של התיישבות בעזה, ושיבחה את עמידתו של ראש הממשלה נתניהו מול הלחצים האמריקאיים. "אנחנו לא במקום הממשלה, אנחנו עם הממשלה ומעודדים אותה", הבהירה. במקביל, מתחה ביקורת על המעורבות האמריקאית: "זה שארצות הברית רוצה לסגור עלינו זו חידה גדולה. חברים אמיתיים לא היו משאירים כאן את חמאס".

maximize-image
images-count1+
מבצע ההתיישבות. צילום: תנועת נחלה

לקראת סיום הריאיון, בירכה את השר סמוטריץ' על פועלו למען ההתיישבות ביהודה ושומרון. "אני רוצה להצדיע לו כמה פעמים", אמרה. "זה חלום שהתגשם לראות מתיישב ותיק בתפקיד מפתח כזה. החזרה לצפון השומרון ותנופת הבנייה סוגרות את האופציה להקים מדינה זרה בארץ ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News