באישון לילה פשטו כוחות מג"ב על מקנה אברהם שבמזרח גוש עציון. במהלך הפעילות נעצרו שני תושבים, ובתי המקום נחרבו. ההרס התרחש כשבועיים בלבד לאחר שרועי הצאן מהגבעה הותקפו בשטחי המרעה. זהו המאחז השישי שנהרס מאז הנחיית ראש הממשלה לפנות 14 נקודות התיישבות.
לדברי המתיישבים, במהלך ההרס נעצרו שני תושבים, ודיר העיזים הוחרב גם הוא. ההרס מגיע שבועיים בלבד לאחר אירוע תקיפה קשה שחוו רועי הצאן של הגבעה בשטחי המרעה, במהלכו נפצעו שני רועים שפונו לבית החולים. חרף הזמן שחלף, טרם דווח על חשודים בתקיפה שנעצרו.

מקנה אברהם היא נקודת ההתיישבות השישית במספר שנהרסה מאז הנחה רה"מ על הרס 14 גבעות וחוות ביו"ש. עד כה הוחרבו במסגרת הגל הנוכחי 2 נקודות בבנימין, 2 בשומרון, אחת בגוש עציון ו1 בהר חברון. בנוסף אליהם פונו תושבים מ3 נקודות נוספות, אך בלי הרס של בתיהם.
גבעת מקנה אברהם הוקמה לפני כשנה וחצי ממזרח לישוב מיצד, ומאז הצליחה להשיב לידיים יהודיות למעלה מ17,000 דונמים. בגבעה ישנו עדר צאן שחולש מדי יום על שטחים נרחבים בשמורה ההסכמית, ובולם את המשך הפלישה הערבית אליה.
ממג"ב לא נמסרה תגובה.
