11 שוהים בלתי חוקיים נעצרו היום (חמישי) סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר בדירה ברחוב קמואל בתל אביב-יפו. המעצר בוצע במסגרת מאבק משטרתי נגד הלנת שוהים בלתי חוקיים. העצורים שהתגוררו במקום הועברו לחקירת המשטרה.
במקביל – מתבצעות פעולות לאיתור בעל הבית על מנת להביאו לחקירה בגין הלנת השב"חים בדירתו. ממשטרת ישראל הובהר כי "חוקרי ובקרי רישוי של משטרת תל אביב דרום ומרחב איילון יפעלו למיצוי צעדים מנהליים ופליליים כנגד המלינים".

כתבתנו מילן עמר פרסמה החודש כי אחת מנקודות התורפה המרכזיות שמסכנות את ביטחון אזרחי ישראל, היא תופעת השוהים הבלתי חוקיים שחוצים את הגדר מדי יום לעיתים בהמוניהם. לדבריה, בצה"ל זורקים את האחריות על מנהלת התפר, כאחראית על מעברי המים הפרוצים מהם עוברים הערבים באין מפריע.
תגובת דובר צה"ל לדבריה של כתבתנו: "צה"ל פועל במאמץ לסיכול טרור והסתננות לשטח הארץ בשיתוף שב"כ, משטרת ישראל וגופים נוספים במגוון פתרונות מבצעיים. צה"ל ממצה את סדרי הכוחות באופן מיטבי למול כלל האתגרים, בתוכם הגנה במרחב התפר, שנעשית באמצעות סיורים, תצפיות, מארבים ומאמץ מודיעיני נרחב".
