תא"ל במיל' ארז וינר התייחס אתמול (רביעי) בריאיון לעידו טאובר לאפשרות שמדינת ישראל ניצבת בפני מערכה נוספת, והדגיש: "ברור שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה, וכמו בעזה – גם שם צה"ל יצטרך להשלים ולסיים את המלאכה".
לדברי וינר, טיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית מהווה צומת דרכים משמעותי, שבו עשויים להיקבע קווי המתאר של ה"גרנד פלאן" (התוכנית הגדולה) לעיצובו מחדש של המזרח התיכון.

הביקור צפוי לקדם יוזמות בינלאומיות רחבות, הכוללות פתרונות לשינוע סחורות גלובלי. וינר ציין כי הפגישות המדיניות שנערכו לאחרונה עם מנהיגי יוון וקפריסין הן רק ה"פתיח אל מול הסוגיות הבינלאומיות, של דרך איפה תעבור הסחורה, שתגיע מהודו יבשתית ותגיע גם לאירופה".
מעבר להיבטים הכלכליים-אזוריים, ביקור ראש הממשלה בוושינגטון נסוב סביב המהלכים הבאים בעזה, וינר העריך כי בוושינגטון יתקיים שיח מכריע על הנושא, כאשר השאלה המרכזית היא אילו הצהרות ישראל מוכנה להשמיע בעת הזו.

בהקשר זה, ציין וינר כי קיימים פתרונות מקצועיים בשטח, כמו הקמת גרעיני נח"ל כחוצץ ביטחוני, אך רמז כי העיתוי המדיני רגיש: "אני מאוד אשמח באופן אישי אם זה יקרה. אני לא יודע אם זה מה שמדינת ישראל תרצה להצהיר עליו כרגע".
