לאחר שחשפנו הערב (רביעי) בחדשות 14 כי במפלגת ישראל ביתנו מתכננים להעלות חוק להחלת ריבונות על העיר ביתר עילית ראש עיריית ביתר הגיב לחבר הכנסת עודד פורר על ההצעה: "הצעת חוק להחלת ריבונות על העיר ביתר עילית, הוגשה על ידי יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שפנה אל רה"ע מאיר רובינשטיין בבקשה כי יסייע לו בגיוס קולות נציגי הציבור החרדי לתמיכה בהצעת החוק שהגיש".
במכתב סוער, הגיב לו ראש העיר: "מדובר בהצעה חשובה, אך לא כאשר היא מקודמת מטעמים פופוליסטיים בלבד. במשך עשרות שנות כהונתי בתפקידים ציבוריים בעיריית ביתר עילית, מעולם לא שמעתי ממך במאבקים הרבים שהובלנו. כל אזכור של שמך בנוגע לציבור החרדי, המונה כמחצית מציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, היה בהקשר שלילי בלבד. לא סייעת מעולם לעירנו, ונראה כי כוונתך לייצר כותרות פופוליסטיות על גב התושבים. בכך, אין בכוונתי לתמוך".

רה"ע הוסיף: "שלל ההתבטאויות שהנפיקה מפלגת ישראל ביתנו, ובהן התבטאויות אישיות שלך, היו גוררות גינויים חריפים של משרד החוץ, לו היו נאמרות על ידי נציג ציבור מכהן במדינה זרה, כלפי ציבור יהודי. אמירות והצעות הגובלות באוטו-אנטישמיות מהזן הנחות ביותר. מדוע בשנים בהם מפלגתך הייתה בקואליציה, לא שמענו על הצעת חוק שהגשתם להחלת ריבונות ביו"ש או בביתר עילית? האם חששתם משותפיכם הקואליציוניים דאז, בהם רע"מ ומנסור עבאס – וכעת אתם מנסים להטריל את ממשלת הימין על הגב שלנו?".
"במכתבך ציינת את המעלות הרבות בהחלת הריבונות הישראלית על עירנו. חתמת כי "פספוס ההזדמנות הזו תהיה בכייה לדורות", וקראת לי "לוודא שביתר עילית תקבל את המקום הראוי לה. לא בהבטחות, אלא בחוק". בהתאם להצעתך זו, האם תהיה מוכן להתחייב כי במידה והצעת החוק לא תעבור כעת בכנסת – תהיה זו דרישת סף שלכם לכניסה לקואליציה עתידית, או שמא אתם נהנים 'לדאוג' לנו רק מספסלי האופוזיציה? אם תתחייב בכתב, נראה הכנים דבריך אם לאו", כתב לו ראש העיר.

עוד כתב רובינשטיין: "אינני זקוק לפנייתך כדי להמשיך לפעול, יחד עם נציגי הציבור החרדי בכנסת ולצד עמיתי במועצת יש"ע, למען החלת ריבונות על עירנו ועל כל ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. עמדתנו ברורה: לא ייתכן כי מיליון נפשות מישראל כ"י, חיים במדינה כאזרחים סוג ב'".
"לסיום, כמי שהגיש הצעת חוק המבקשת לשלול מהציבור החרדי את זכות הבחירה לכנסת, אין לי אלא לתהות האם אתה מבקש להחיל ריבונות על עירנו, כדי שהחוק שלך יחול ותמנע מאיתנו את זכותנו הדמוקרטית?". את מכתבו סיים רה"ע: "בתקווה ותפילה להפסקת רדיפת לומדי התורה, ואז נשמח לשתף פעולה למען הכלל".
