אימו של החלל החטוף האחרון רן גואלי, טליק גואילי, סיפרה היום (רביעי) בהצהרה לתקשורת כי הוזמנה להצטרף לראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בבית הלבן, במטרה "לסייע לו ולוודא שלא יהיה מעבר למימוש השלב הבא עד שחמאס לא ימלא את חלקו ואת התחייבויותיו".
גואלי ביקשה למור לראש הממשלה כי "אני מחזקת אותך בהחלטתך שלא לעבור לשלב ב'. ההסכם המקורי דיבר על 48 חטופים, קיבלנו רק 47. טרם מוצו כל המאמצים, חמאס יודע היכן הוא. לא אשלים עם מצב שבו בונים מגדלים ומשקמים את עזה כשרני שלי מופקר בשטח".

בתוך כך, גואלי תיארה בריאיון לליטל שמש את מסכת הייסורים שעוברת המשפחה מאז חטיפת בנה, ואת שביב התקווה שנותר, גם לאחר 784 ימים: "מבחינת המידע המודיעיני הוא לא שרד את הפציעות ולא קיבל טיפול רפואי, אבל אנחנו מחכים לנס ומאמינים שאולי הוא כן טופל ושרד את התופת הזו".
טלי שיתפה במציאות הבלתי אפשרית שנכפתה עליהם, לצד טענות חמאס כי אינו מצליח לאתר את שאר החטופים החללים: "אנחנו נמצאים בסיטואציה הכי פסיכית שיכולה להיות. זה ממש בליל של כל הרגשות שקיימים".

האם הוסיפה כי למרות השמחה הגדולה, בימים שבהם שורדי השבי שבו לבתיהם היא חשה שבנה נותר מאחור: "שאלנו איפה אנחנו נמצאים במשוואה הזאת? זה היה שבוע מאוד מאוד אינטנסיבי מבחינת התחושות".
