על רקע הודעת שר הביטחון בדבר הקמת גרעיני התיישבות נח"ל בתוך רצועת עזה "לצרכי ביטחון", התראיין הבוקר (רביעי) בתוכנית 'יומן צהריים' תא"ל במיל' ארז וינר, לשעבר מפקד התכנון בפיקוד הדרום, והביע תמיכה חד משמעית במהלך.
לדברי וינר, המציאות שלאחר ה-7 באוקטובר מחייבת שינוי תפיסתי עמוק: "אסור לחזור למציאות שבה על הגדר יושבים יישובים אזרחיים. צה"ל חייב להיות החוצץ בין היישובים לאויבנו, וזה נכון לכל הגזרות".

וינר הדגיש כי היאחזויות נח"ל הן פתרון צבאי היסטורי שהוכיח את עצמו, והציע לשלב בו גם את המגזר החרדי: "אפשר להקים ישיבות באזורי הספר שחייליהם ייקחו חלק בביטחון השוטף". לדבריו, מעבר להיבט הצבאי, יש לכך משמעות אסטרטגית מול החמאס: "חלק מהאובדן של החמאס על הטבח צריך להיות אובדן אדמה. גרעיני נח"ל שיחרשו את האדמה הם מענה ציוני הולם".
באשר ללחימה בצפון, וינר העריך כי המילה האחרונה טרם נאמרה וכי צה"ל יידרש לבסוף להכריע את המערכה. עם זאת, הוא ציין כי המדיניות הנוכחית של "שלום מתוך עוצמה" ותקיפה יומיומית, קונה זמן למהלכים מדיניים רחבים יותר, כולל "התוכנית הגדולה" של טראמפ לעיצוב מחדש של המזרח התיכון, הכוללת נתיבי סחר מהודו לאירופה דרך האזור.

בהתייחסו למינויים החדשים בצה"ל ובשב"כ, וינר בירך על כניסתו של זיני לראשות השב"כ ועל הצורך בעיצוב הארגון ברוח חדשה. מנגד, מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון גלנט בנוגע למינויים בצה"ל. לטענת וינר, גלנט נוקט במדיניות של "איפה ואיפה" כאשר הוא פוסל קצינים מצטיינים מפיקוד הדרום בשל מעורבותם ב-7 באוקטובר, אך במקביל מאשר קידום של קצינים אחרים שהחזיקו בתפקידי מפתח באותו זמן, כמו ראש אמ"ן הנוכחי ומפקדי חילות האוויר והים המיועדים. "זה מקרין הקרנה שלילית למטה", הזהיר וינר, "מפקדי השדה לא מבינים את ההיגיון".
