דובר צה"ל עדכן כי מוקדם יותר היום (רביעי), קצין לוחם נפצע באורח קל ממטען שהופעל על כלי רכב משוריין בעת פעילות מבצעית לטיהור מרחב רפיח מתשתיות טרור, דבר שמהווה הפרה נוספת של הפסקת האש מטעם ארגון הטרור חמאס. בתגובה לדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה באנגלית ואיים על חמאס: "ישראל תגיב בהתאם".
בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "ארגון הטרור חמאס ממשיך להפר את הפסקת האש ואת תוכנית 20 הנקודות של הנשיא טראמפ", ההתייחסות לתוכנית 20 הנקודות של הנשיא טראמפ באנגלית יכולה להתפרש כרמז לדרישות שראש הממשלה יציב בעת פגישתו עם טראמפ.

"הסירוב הפומבי והמתמשך של חמאס להתפרק מנשקו מהווה הפרה בוטה ומתמשכת של ההסכם, והיום שוב אושרו כוונותיו האלימות והפרותיו, כאשר הפעיל מטען חבלה שפצע קצין בצה"ל. חמאס חייב לעמוד בהסכם שעליו חתם, הכולל יציאה משלטון, פירוז והפסקת ההסתה והקיצוניות. ישראל תגיב בהתאם".
מוקדם יותר השבוע, תא"ל (מיל') אורן סולומון, אשר שימש בעבר כמנהל הלחימה של אוגדת עזה, התריע בריאיון לנוי בר ב"יומן צהריים", כי חמאס ויתר ארגוני הטרור בעזה מנצלים את הפסקת האש כדי לשקם את כוחם הצבאי ולהיערך לסבב הלחימה הבא. לדבריו, מדובר במהלך כולל הכולל חימוש, התבססות פיקודית וצבירת אספקה, כשהיעד האסטרטגי נותר חיסול מדינת ישראל.

בשבוע שעבר, אירעו שתי תקריות נפרדות בצפון רצועת עזה, במרחב הקו הצהוב כאשר מחבלים חצו אותו ואף פתחו באש לעבר כוחותינו במהלך פעילות מבצעית נגד איומים במרחב. בצה"ל מדגישים כי הכוחות ממשיכים בפעילותם בצפון הרצועה בהתאם להסכמות המבצעיות, וכי יוסיפו לפעול לסיכול כל איום ישיר על כוחות צה”ל במרחב.
בתוך כך, בוול סטריט ג'ורנל דווח כי תוכנית השלום בת 20 הנקודות של הנשיא דונלד טראמפ, שנועדה להביא סדר חדש למזרח התיכון, נמצאת כעת במבחן המציאות הגדול ביותר שלה. בעוד שהשלב הראשוני של התוכנית הביא להחזרת רוב החטופים מלבד אחד: החטוף החלל רן גואילי, השלב השני נראה כעת כמשוכה כמעט בלתי עבירה.
