לאחר שהתנגד לקידום הצעת החוק להקמת ועדת חקירה לאומית-ממלכתית, השר זאב אלקין הבהיר שלא ישתתף היום (רביעי) בהצבעה על החוק במליאת הכנסת. אלקין הצביע ביום שני האחרון בוועדת שרים לחקיקה נגד החוק, בין היתר בשל החשש לחוסר אמון מצד מתנגדי הממשלה לתחקיר שיקום במידה שהאופוזיציה לא תיקח בו חלק.

החלטתו של אלקין לא להשתתף בהצבעה נבעה מההבנה שכחבר בממשלה אין באפשרותו להצביע נגד עמדתה – ולכן העדיף מראש לא לקחת בה חלק. מטעמו נמסר כי "השר תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית שתהיה מקובלת על כל חלקי העם והמנדט שלה ייקבע על ידי ממשלה (ויכלול את אוסלו וההתנתקות) וההרכב ייקבע על ידי השופט סולברג במקום השופט עמית (לאור חוסר אמון בשופט עמית בחלקים גדולים בעם)".
כאמור, ועדת השרים אישרה ביום שני האחרון את קידום הצעת החוק של ח"כ אריאל קלנר להקמת ועדת חקירה ממלכתית-לאומית. לפי ההצעה, "החוק יבטיח כי תתקיים חקירה מלאה, יסודית ובלתי תלויה לבדיקת אירועי טבח שמיני עצרת (טבח 7 באוקטובר), פרוץ מלחמת התקומה והנסיבות שהובילו אליהם, בדרך של הקמת ועדת חקירה ממלכתית-לאומית, שהקמתה וקביעת הרכבה תיעשה בדרך שוויונית בין חברי קואליציה ואופוזיציה, באופן שיבטיח אמון ציבורי רחב".

במהלך הדיון בוועדה, שר התפוצות עמיחי שיקלי אמר כי אין צורך לחוקק חוק חדש, אלא רק לתקן את החוק הקיים – בצורה כזאת שיכלול מודל פריטטי. על ההתנגדות של אלקין אמר שיקלי: "אם האופוזיציה לא תשתף פעולה – זו בעיה שלהם, אבל חשוב שנדע שהצענו".
השרה סילמן מתחה ביקורת על שופטי העליון ואמרה כי הם מתנהלים כמו "פיראטים". לדבריה, בפרשת הפצ"רית רואים ש"הידיים של מערכת המשפט נמצאות עמוק גם במערכת הביטחון לאורך שנים. מערכת המשפט חייבת להיחקר ראשונה".
