דמוקרטיה? חופש הביטוי? כרגיל – תלוי באיזה צד פוליטי מדובר. תומר אביטל, פעיל מחאה פוליטי שמועמד לרשימת הדמוקרטים, ונאור נרקיס, שמועמד גם הוא לרשימה, קיימו אתמול (שני) כנס משותף לאנשי משגב, שם חשפו את התוכנית שלהם לבחירות הקרובות.
במהלך הכנס הציגו השניים תוכנית שמטרתה, כך לדברי אביטל עצמו, "לרסק את ערוץ 14 בקדנציה הבאה". לפי אביטל, הדרך לעשות זאת תהיה באמצעות הטלת קנסות מסיביים יומיומיים שיחולקו "על כל פייק והסתה שהם משדרים". אביטל הבטיח שיגרום לערוץ "לפשוט רגל תוך חודשים", לכאורה בדרכים חוקיות: "דרך אכיפה פשוטה של החוק".

אחריו הציג נאור נרקיס, שמוכר לקוראים מפעילותו האובססיבית להחזיר דתיים וחרדים בשאלה, את התוכנית שלו "לחילון החברה החרדית והדתית", לצד "גיוס מלא לכל דתי, דתייה, חרדי וחרדית". לפעילויות הבוטות הללו קורא אביטל: "הפצת האור".
איש התקשורת עידן ארץ, כתב בגלובס, הביע זעזוע עמוק מהתוכנית של אביטל: "אתה תומך בסגירת ערוץ פרטי על ידי הממשלה?! מה לכל הרוחות. אשכרה מממש את הטענה שיש מי שרוצים לקיים דיון ויש מי שרוצים לבטל אותו. זן עמדה מחרידה ואנטי ליברלית, גם אם אתה חושב שהערוץ הזה עושה ערימות של נזק. גם אם יש שקרים, מה שצריך לנצח אותם זו האמת. אחרת אתה פותח פתח להשתקה שלך עצמך".

זו לא הפעם הראשונה שבחלקים ממפלגות האופוזיציה ישנה תמיכה לסגירת ערוצי תקשורת פרטיים בישראל. כך למשל בממשלה הקודמת ניסה יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד להביא לסגירת ערוץ 14. המפלגה הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה להכריז על הערוץ כגוף פעיל בבחירות. אחת הטענות הייתה – הקדשת הפינה הלילית בתוכנית הפטריוטים בשם "הלפיד הלילי".

במידה שהוועדה הייתה מכריזה דבר שכזה, ערוץ 14 עלול היה לאבד את רישיון השידור – מה שהיה מביא בסבירות גבוהה לסגירתו. ניסיונות אלו היוו ניסיון חמור לסתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי. יצוין כי חרף מאמציו של לפיד, העתירה נדחתה והובהר כי "חופש הביטוי הפוליטי חשוב בבחירות דמוקרטיות". בעתירה זו חויבה יש עתיד לשלם הוצאות.
