accessibility-icon
share-icon
צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90
צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר שיקלי: "צריך לחקור את פרשת קטאר עד תום"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ד טבת ה'תשפו (24.12.25)

9

1

like

0

dislike

שר התפוצות הצהיר כי יש לחקור את פרשת קטאר עד תום במהלך ריאיון לקלמן ליברמן • שיקלי הצביע על סתירה בין חשיפת אסטרטגיית חמאס ב"בילד" לבין תדמיתה של קטאר כ"מתווכת הוגנת" • לדברי השר, יש להפסיק לראות בקטאר גורם חיובי או "מורכב"


שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי התייחס היום (רביעי) להתפתחויות בפרשת קטאר, וציין כי היא חייבת להיחקר עד תומה. השר אף אמר בריאיון לקלמן ליברמן שיש לראות בקטאר "מדינת אויב מצורעת, אני חושב שזה פשע לעבוד איתם".

כשנשאל השר ישירות האם יש לפתוח בחקירה רשמית בנושא, השיב נחרצות: "מי אמר לא לחקור? כמובן שצריך לחקור. אני חושב שדברים צריכים להיחקר עד תומם". דבריו מגיעים על רקע חשיפת מסמכים המצביעים לכאורה על ניסיונות השפעה קטאריים בישראל.

maximize-image
images-count2+
אלי פלדשטיין | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השר התייחס להדלפת המסמכים לעיתון הגרמני, שחשפו כי האסטרטגיה של סינוואר היא למסמס את העסקה. לדבריו, "ההדלפה לבילד פוגעת לשיטת השמאל בעסקה, כי היא חשפה את האסטרטגיה של חמאס שהוא לא רוצה עסקה".

מנגד, טען שיקלי כי קטאר זוכה ליחס סלחני: "כשאתה מדבר על לובי לקטארים, הרי קטארים הם ה'גוד גייז' לפי האג'נדה של מטה משפחות החטופים. הם היו אלה שדוחפים לעסקה". שיקלי הדגיש כי מדובר בסתירה פנימית מסוכנת, וכי יש להפסיק לראות בקטאר גורם חיובי או "מורכב" בשל תפקידה בתיווך.

maximize-image
images-count2+
אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני | צילום: רשתות ערביות

במהלך הריאיון הוטחה בשיקלי הביקורת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שמאפשר את המעורבות הקטארית ואינו יוצא נגדה בקולו. שיקלי השיב על כך: "אני אמרתי את דברי, ואני חושב שהדברים צריכים להיחקר". הוא חזר והדגיש כי מבחינתו, שיתוף פעולה עם קטאר אינו לגיטימי בשום קונסטלציה.

מוקדם יותר השבוע, העיתונאי ומגיש הפטריוטים ינון מגל אמר בתוכנית הרדיו בהגשתו ב-103FM כי אלי פלדשטיין "שיקר אותי". את הדברים אמר מגל על רקע הפרסום של העיתונאי אבישי גרינצייג על השיטה של פלדשטיין ואיינהורן להעביר מסרים על קטאר באמצעות לשכת רה"מ.

אלי פלדשטיין
maximize-image
images-count2+
אלי פלדשטיין | צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90

"נכון, אני הגנתי על פלדשטיין כי הוא נשבע לי שלא עבד עם קטאר" אמר מגל. "האמנתי לו. פלדשטיין הוא איש טוב, מייצר אנרגיה טובה. אני מכיר אותו תקופה ארוכה". עם זאת, לדברי מגל, פלדשטיין "הוא אוכל ראשים, מסבן, יש לו כישורים לזה. הוא איש מוכשר. האמנתי לו".

מגל המשיך ואמר כי "גם אני נפלתי אצל פלדשטיין. אבל בסוף, כשאתה רואה את הדברים האלה, אתה רואה שהוא עבד על כולם. אי אפשר לקנות ממנו מכונית משומשת, זאת האמת. בצורה מאוד מאוד ברורה – בן אדם עם אדנים ערכיים מאוד חלשים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News