לאחר שנים ארוכות של המתנה, מועצת התכנון העליונה (מת"ע) צפויה לדון מחר (רביעי) בקידום תכנית בנייה משמעותית ליישוב יצהר שבשומרון. על סדר היום יעלה אישור להפקדה של תכנית בניין עיר (תב"ע) עבור 398 יחידות דיור חדשות, מהלך המהווה בשורה גדולה ליישוב ולתושביו.
המהלך מקודם בהנחייתו של שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', כחלק ממדיניות סדורה לחיזוק ההתיישבות. העבודה המקצועית בוצעה על ידי מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון בראשות יהודה אליהו, במטרה להסיר חסמים תכנוניים ולייצר ודאות ארוכת טווח ליישוב.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', בירך על המהלך: "יצהר היא ביטוי מובהק לאחיזה ציונית עמוקה ולנחישות חלוצית. אחרי שנים של ציפייה אנחנו מביאים תכנון מסודר, חוקי ומתקדם שמאפשר ליישוב לגדול בביטחון ובאחריות. זהו חיזוק להתיישבות, חיזוק לאחיזה בקרקע, וחיזוק לחזון הציוני הלכה למעשה".
ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הוסיף: "מדובר בהכפלה של היישוב וזו בשורה אדירה ומרגשת ליישוב יצהר. עם ישראל רואה את תנופת הבניה וההתיישבות של השר סמוטריץ' ומצדיע". אישור התכנית צפוי לאפשר קפיצת מדרגה בפיתוח יצהר ולחזק את הרצף ההתיישבותי באזור.
