העיתון ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי תשעה ימים בלבד לאחר הפלתו של נשיא סוריה לשעבר בשאר אל-אסד, מסוקים ישראליים שהגיעו לדרום סוריה, הטילו באופן דיסקרטי משטחי סיוע הומניטרי וציוד לחימה רב: 500 רובים, תחמושת ווסטים צבאיים. היעד: חימוש מיליציה דרוזית בשם "המועצה הצבאית".
על פי שני גורמים ישראלים לשעבר שהיו מעורבים ישירות במאמץ, משלוחי הנשק הגיעו בתגובה לעלייתו של נשיא סוריה החדש, אבו מוחמד אל-ג'ולאני. למרות ניסיונותיו להציג פנים מתונות, בישראל מתייחסים אליו בחשדנות עמוקה בשל עברו הטרוריסטי.

הדיווח ב"וושינגטון פוסט" מצביע על כך שהתמיכה הישראלית בדרוזים היא חלק ממאמץ רחב יותר להחליש את הלכידות הלאומית של סוריה. גורמים ישראלים בהווה ובעבר הסבירו כי חיזוק המיליציות הבדלניות נועד לסבך את מאמציו של אל-ג'וליאני לאחד את המדינה תחת שלטון מרכזי אחד.
בחודש אפריל האחרון, זרם הנשק הגיע לשיאו, בעקבות העימותים האלימים בין הדרוזים לכוחותיו של אל-ג'וליאני. עם זאת, לאחר שישראל החלה לנהל משא ומתן מול המשטר החדש ולאחר שהתעוררו ספקות לגבי אמינותם של הגורמים הבדלנים הדרוזים, משלוחי הנשק הופסקו כמעט לגמרי.

למרות הפסקת משלוחי הנשק ההתקפי, ישראל ממשיכה לתמוך בשטח באופן פעיל גם בימים אלו: הצנחות אוויריות של אפודי מגן ואספקה רפואית. בנוסף, על פי גורמים דרוזיים, ישראל מעבירה תשלומים חודשיים של בין 100 ל-200 דולר לכ-3,000 אנשי מיליציה דרוזים.
כמו כן, גורם ישראלי לשעבר סיפר כיצד סייע בגיוס 20 אנשי צבא מנוסים, חלוקת דרגות והקמת "המועצה הצבאית" במחוז סווידא.
