לאחר שהודיע על הקמת גרעני נח"ל בצפון רצועת עזה, שר הביטחון ישראל כ"ץ מתקפל ומהביר את דבריו: "לממשלה אין כל כוונה להקים התיישבות ברצועת עזה".
מלשכת שר הביטחון נמסר כי התייחסותו של כ"ץ בעניין ההתיישבות נאמרה בהקשרים ביטחוניים בלבד. וכי כוחות צה"ל הם אלה שצריכים להיות בקו ההגנה הראשון מול האויב.

עכשיו 14 | ערוץ החדשות של ישראל
"לממשלה אין כל כוונה להקים התיישבות ברצועת עזה. צה"ל הוא קו ההגנה הראשון והאחרון של אזרחי ישראל, ומדינת ישראל סומכת בהגנתה רק עליו ועל כוחות הביטחון", לשון הודעת הלשכה.
כזכור, הבוקר הכריז שר הביטחון בטקס החתימה על הסכם פינוי בסיס חטמ"ר בנימין ואמר: ""נפעל להקים גרעיני נח"ל בצפון רצועת עזה". כ"ץ התייחס לעתיד הרצועה – והבהיר כי ישראל מתכוונת ליזום נוכחות צה"לית והתיישבותית: "היכן שיש התיישבות – יש ביטחון. כפי שההתיישבות מגינה על אזרחי ישראל, כך תפקידנו לדאוג לה ולחזק אותה".
