accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

מטה החטופים עצר את המימון - משפחתו של רן גואילי נותרה לבד

דסק C14

דסק C14

ג טבת ה'תשפו (23.12.25)

65

52

like

7

dislike

לאחר שמטה המשפחות הודיע על הפסקת המימון לקמפיין, נאלצת טלי גואילי לגייס תרומות בעצמה כדי להמשיך את המאבק להשבת בנה רן • בריאיון לעידו טאובר הדגישה כי לא ניתן להתקדם לשלב הבא בלחימה בלי השבתו מעזה


יותר משנתיים ושלושה חודשים חלפו מאז נחטף רן גואילי, שוטר יס"מ שנלחם בחירוף נפש בטבח השביעי באוקטובר. כיום, גואילי הוא החטוף האחרון בעזה. בצל הדיווחים על מגעים לעסקה ולקראת יציאת משלחת ראש הממשלה לארצות הברית, אימו, טליק גואילי, דורשת: לא מתקדמים לשלב הבא בלחימה או במשא ומתן ללא החזרת בנה.

בריאיון לעידו טאובר בתוכנית "יומן צהרים", תיארה גואילי את התחושות הקשות "אנחנו מבינים שחמאס לא עושה את המקסימום כדי להחזיר אותו", אמרה בכאב. לדבריה, הארגון "מחליט לשמור עליו במרתפים ומתעתע בכולם – במדינה, בנשיא ארצות הברית, בכל מי שאפשר – כדי להמשיך לעשות משא ומתן על חשבון רן".

maximize-image
images-count1+
רן גויאלי ז"ל | צילום: דוברות המשטרה

גואילי הדגישה כי המסר המרכזי שחייב לעבור לממשל האמריקאי ולנשיא טראמפ הוא שלא תהיה התקדמות ללא שחרור בנה. "אנחנו לא ממשיכים לשלב השני ולא עושים שום דבר עד שהם לא ממלאים את החובה שלהם. כל עוד רן לא כאן – אסור לנו לעשות את השלב השני". גואילי ציינה כי סביב דרישה זו קיים קונצנזוס נרחב בציבור הישראלי.

המשפחה נאלצת להתמודד גם עם קשיים כלכליים בניהול הקמפיין הציבורי. גואילי חשפה כי נאמר להם ממטה המשפחות שאזל התקציב, והם נדרשים לגייס תרומות כדי להשאיר את רן בתודעה. "אנחנו צריכים עוד מימון להמשך המאבק, אנחנו לא יודעים כמה זמן זה ייקח". גואילי פנתה לציבור: "כל אחד יכול לתלות תמונה ושלט. אנחנו פשוט צריכים אתכם".

טלי גואילי
maximize-image
images-count1+
טלי גואילי במעמד הדלקת נר רביעי של חנוכה בכותל המערבי | צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

למרות התקופה הממושכת וחוסר הוודאות, גואילי שומרת על תקווה ומייחלת לנס. "הלוואי שיחזור חי על הרגליים" אמרה בסיום "אבל הוא חייב לחזור בכל צורה ובכל דרך, כמה שיותר מהר, כדי שנוכל להתחיל להשתקם כמשפחה וכמדינה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News