הוועדה לביטחון לאומי, בראשותו של ח"כ צביקה פוגל, אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה הצעת חוק להחמרת הענישה על יידוי אמצעי פירוטכני באירועי ספורט. על פי הצעת החוק, שהוגשה על ידי ח"כ יוליה מלינובסקי, אדם שיורשע ביידוי חפץ אסור באירוע ספורט או בסמוך לו, יהיה צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר.
יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, הדגיש בדיון את חומרת המצב: "מגרש הספורט הופך להיות שדה קרב. אנו באים עם הילדים לראות משחק ואז מחפשים מחסה. המענה חייב להיות רב שכבתי: אכיפה וענישה מידית והטלת אחריות אישית". ח"כ מלינובסקי הוסיפה: "ראינו מה קורה במגרשי ספורט, זה מאד מפחיד. הצעת החוק הוגשה במטרה להרתיע".

בדיון נחשפו נתונים מדאיגים על ידי נציג המשטרה, פקד אורי בוצומנסקי, שציין כי "בעונה החולפת הורחקו 396 אנשים מאירועי ספורט". הוא הוסיף כי המשטרה תומכת בהצעת החוק ופועלת לקדם שימוש במצלמות זיהוי פנים. מנגד, נציג מנהלת הליגות לכדורגל, עו"ד מוטי ברונשטיין, טען כי "למועדונים יש אפס סמכויות כלפי אוהדים ואין כלים לאכיפה".

נציגת הנהלת בתי המשפט, עו"ד חנית אברהם בכר, ציינה כי יש מקום להכשרת שופטים ייעודית לנושא. ניצב בדימוס משה ברקת חיזק את הדברים ואמר: "לא מדובר באוהדים, אלה חוליגנים שמחפשים לריב. אין הרתעה". בסיום הדיון, סיכם ח"כ פוגל כי יש לקדם הכשרת שופטים ולפרסם את הענישה לקהל הרחב, והצעת החוק אושרה לקריאה ראשונה ותועבר למליאת הכנסת.
