חוק הקבע עדיין נמצא בדיונים בוועדות, אך בכנסת לא מחכים: הלילה (בין שני לשלישי) עברה בכנסת בקריאה שניה ושלישית הארכה של הוראת השעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה, המוכר לציבור כ"חוק אל-ג'זירה".
בהצעה, שהוגשה מטעם ח"כ אריאל קלנר, תמכו 22 חברי כנסת, לעומת 10 מתנגדים. הוראת השעה תוארך עד ל-31 בדצמבר 2027, ולפי ההחלטה, שר התקשורת רשאי, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, להורות על נקיטת אמצעים להגבלת שידורי ערוץ זר ופעילותו, אם תכניו פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.

החוק עצמו שצפוי להפוך את הוראת הקבע לחקיקה מסודרת עדיין תקוע: כזכור, לפני כשבועיים חשף כתבנו בכנסת אברהם חסון כי הייעוץ המשפטי של הוועדה מתנגד לנוסח שהוגש, וזאת למרות התרעה ברורה של שב"כ על סכנה ביטחונית מיידית. בישיבה חסויה שנערכה בוועדה הציג נציג שב"כ נתון חריג במיוחד, שלפיו בעקבות פעולות הערוץ יצאו לפחות ארבעה פיגועים במזרח ירושלים שבהם היו נפגעים ישראלים.
בהתאם לכך, החליט ח"כ עמית הלוי מסיעת הליכוד למשוך את הצעת החוק שלו בנושא, כשלדבריו: "נוסח החוק שהגשתי שובש ע"י הוועדה בשיתוף הייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת, והפך לריק מתוכן".

"רוקן מתוכן": חוק אל-ג'זירה נמשך מהוועדה בגלל הייעוץ המשפטי
"ההסתייגויות שהגשתי יחד עם שבעה חברי כנסת נוספים בקואליציה נדחו", הסביר הלוי, "נוסח החוק שיעלה למליאה לא ימנע מאל-ג'זירה להמשיך להסית ולפגע בחיילים ובאזרחי ישראל ולו במעט".
