ממכתב ששלח אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות של תנועת אם תרצו, ליו"ר לשכת עורכי הדין, עמית בכר, עולה: לשכת עורכי הדין אינה מטפלת משמעתית ב-52 עורכי דין שנאסרה כניסתם לבתי הסוהר בשל חשש להעברת מידע למחבלים.
המידע עלה לאחר ששוורצר דרש לקבל דיווח מפורט ובהיר שנוגע לצעדים שננקטו על ידי לשכת עורכי הדין נגד אותם עורכי דין, כשלדבריו: "היעדר תגובה ציבורית ומהירה של הלשכה מעורר דאגה".
באם תרצו מוסיפים שהיועץ המשפטי של שב"ס, עו"ד עירן נהון, העביר לבכר מכתב מפורט המציין מקרים בהם זכות ההיוועצות עם עו"ד נוצלו להעברת מסרים לאסירים ביטחוניים – באופן העלול לפגוע בביטחון המדינה, אך עד כה לא התקבלה תגובה לדרישה של אם תרצו. באם תרצו מציינים שעורכי הדין ממשיכים לקיים פעילות מלאה ולייצג מחבלים על אף שאיסור הכניסה ניתן כבר באוגוסט האחרון.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "פעם אחר פעם ערוץ 14 שותף להפצת שקרים? ובמקרה הזה שותפים לארגון הקיצוני "אם תרצו", שבכל יום מחדש מוצא סיבות שקריות להתנגח בראש לשכת עורכי הדין עמית בכר.
"אתם יודעים היטב שראש הלשכה אינו מתערב בעבודתה העצמאית של ועדת האתיקה. מעבר לכך תלונות שירות בתי הסוהר מתבררות בוועדת האתיקה הארצית, בהתאם לנוהל טיפול בתלונות בוועדות האתיקה.
נדגיש: כל ההליכים בפני ועדת האתיקה הינם חסויים ומתנהלים מול הצדדים עצמם, כך שלא ניתן להתייחס לתלונות שבטיפול הוועדה ולא ניתן לאשר או לשלול קיומה של תלונה כלשהי".
