למרות הפסקת האש, כוחותינו ממשיכים לפעול ברצועת עזה כאשר היום לפנות בוקר (בין ראשון לשני) נרשמה פעילות משמעותית באזור ג'באליה. לטענת ערוץ "אל-ערביה" הסעודי, הטנקים הישראלים משנים כעת את גבולות הקו הצהוב במחנה ג'באליה שבצפון רצועת עזה. עוד הוסיף הערוץ הסעודי כי ההתקדמות של כוחותינו בלילה האחרון הביאה לכך שעכשיו מחנה ג'באליה נמצא בתחום השליטה הישראלי.
לטענת העזתים, וכפי שמשתקף בתיעודים, מדי שבוע ישראל מקדמת את קוביות הבטון הצהובות שמסמלות את הגבול בין שטח השליטה הישראלי לבין זה של חמאס. נראה שמישהו בישראל שואף להגיע לשלב השני בתוכנית טראמפ, עם שליטה על שטח רב יותר וחיץ משמעותי יותר בין יישובי העוטף למחבלי חמאס. במקביל לפעולות כוחותינו, חמאס מנסה לשדר שליטה בשטח. בתיעודים מהשבוע האחרון נראים שוטרי חמאס מציבים מחסומים ומבצעים בידוק.

בכיר חמאס ע'אזי חמד, ערך בשבוע שעבר מסיבת עיתונאים שבה עסק בהרחבה במה שהוא מכנה "ההפרות הישראליות" של הסכם הפסקת האש. באחת מהצהרותיו אמר: "ברור שישראל משחקת בעניין ההקו הצהוב במידה רבה ואינה מחוייבת לו – זאת לאחר שהיא חצתה אותו מספר רב של פעמים בכל רחבי הרצועה".
ומה בגזרת המתנגדים לחמאס? מיליציית "הכוחות העממיים" מקיימת בימים האחרונים אימון צבאי בהובלת המפקד החדש ע'סאן א-דהיני – שמחליף את יאסר אבו שבאב שנהרג. מדובר רק באחת מתוך חמש מיליציות לפחות. בשבוע שעבר התראיין אצלנו בערוץ, שוקי אבו נוסיירה, מנהיג מיליציה אחרת מח'אן יונס, וטען שישראל מחמשת אותו. הדברים שאמר הכו גלים וסוקרו על ידי כל רשתות התקשורת הגדולות בעולם הערבי. מבחינתם – הוא בוגד.

בין קוביות הבטון שזזות בלילה, חמאס שמנסה לשדר שליטה ומיליציות שמתארגנות בשוליים – הפסקת האש בעזה נראית יותר כמו הפוגה מתוחה שממתינה בסבלנות לקראת הסבב הבא.
