לפני כחודש, פרסמנו בחדשות 14 לראשונה על תחילתו של הליך משטרתי נרחב שנועד לשים סוף לתופעה מקוממת: ערבים המתגוררים ביהודה ושומרון ומקבלים שלא כדין כספים מקופת המדינה. מדובר בנזק של מיליוני שקלים שכל משפחה כזו גורמת, כאשר על פי הערכות המשטרה קיימות אלפי משפחות שנהנות כיום מקצבאות והטבות בניגוד לחוק.
שיטת העבודה שנחשפה מבוססת על משפחות ערביות שהתגוררו בעבר בתחומי הקו הירוק ורשומות במערכות המדינה כתושבי קבע. למרות שבמהלך השנים הן עברו להתגורר בשטחי הרשות הפלסטינית, רבות מהן בשל הרצון לעסוק בפשיעה ובטרור, הן המשיכו לקבל קצבאות ביטוח לאומי, שירותי בריאות ופנסיה.

מחוז ש"י הודיע היום כי המבצע, שזכה לשם "צדק לאומי", הגיע הבוקר לשיאו. מאז הפרסום על מעצר שתי המשפחות הראשונות, הצליחו במחוז להוביל לשלילת זכאות כספית מכ-200 משפחות נוספות שהונו את המדינה וחיו בפועל ביו"ש. בזכות המבצע, יוחזרו לקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים שיילקחו ישירות מחשבונותיהן של המשפחות העברייניות. מדובר בתחילתו של סוף העידן שבו גורמים עוינים גוזלים את כספי האזרחים שלא כדין.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על סיומו המוצלח של מבצע האכיפה: "מבצע 'צדק לאומי' של מחוז ש"י הוא ביטוי מובהק למדיניות הנחושה שאני מוביל. ביחד עם מפקדי המשטרה בכירים הוכחנו שבעבודה נחושה וביד קשה – לא נאפשר מקום לקומבינות או להנחות על חשבון החוק. זו הדרך שלנו: אפס סובלנות, נחישות ומלחמה חסרת פשרות בכל מי שפוגע בכספי הציבור ובמשילות של מדינת ישראל".
