צו בג"ץ שמונע מהמשטרה לפעול כנגד אוהדי הפועל תל אביב בשל ביזוי המשטרה מטריד את המשטרה: הבוקר (שני) נעצרו כמה פעילי שמאל על הפרעה לסדר הציבורי והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. זמן קצר לאחר מכן, הם שוחררו כמובן על ידי בית המשפט שקבע כי מדובר בחופש הביטוי.
לאחר המעצר, החלו פעילי שמאל רבים להגיב בגנות המשטרה, כשאחד מהם לקח את ההתבטאויות לקיצון, והתבטא באופן חריף במיוחד: "הם מחבלים במדים, משטרת ישראל אויבי העם והדמוקרטיה". בעקבות הדברים הקשים, המשטרה החליטה לבחון פתיחה בחקירה בחשד להסתה.

גורם בכיר במשטרה מסר ל – C14 כי השיח הציבורי סביב המשטרה הופך להיות אלים יותר ויותר מאז צו הביניים של בג"ץ והוסיף כי צוות ההסתה במשטרה עוסק במציאת פוסטים שעולים לכדי הסתה נגד שוטרי משטרת ישראל.
"שוטרי ושוטרות משטרת ישראל נותנים את כל כולם כדי שאזרחי מדינת ישראל יהיו בטוחים. וצר לנו שיש מי שבוחר לכנות אותם בשמות ולהסית נגדם בשם אג'נדה פוליטית", מסר הגורם, "המשטרה הייתה ותשאר א-פוליטית ותמשיך בתפקידה המסור אך לא נקבל הסתה בשום צורה".

"משטרת ישראל אינה אויבת העם, המשטרה היא שהייתה בדרום בשבעה באוקטובר והצילה את העם. אנחנו מגנים את ההסתה הגוברת נגד השוטרים ונעשה הכל למגר את התופעה", אמר הבכיר, "זכרו כי מילים יכולות להוביל למעשים והתבטאויות כאלה הן מדרון חלקלק. אל תשכחו שברגע האמת כולם מחייגים בסוף למוקד 100 ולא למקום אחר".
