שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נשא היום (שני) דברים במהלך ישיבת הסיעה והתייחס למצב הלחימה בעזה, למעמד מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ולכיוונים הכלכליים שמוביל משרדו.
בתחילת דבריו אמר סמוטריץ' כי "צריך לומר את האמת: הבטחנו ניצחון מוחלט – ואנחנו עדיין לא שם". לדבריו, ההבטחה המרכזית של הממשלה הייתה חיסול חמאס, וזה יעד שטרם הושג, בין היתר בשל הצורך להשיב את החטופים אך גם בשל היסוס מדיני.
סמוטריץ' קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להבהיר בפגישתו הקרובה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ישראל לא תקבל פירוז חלקי, ולא תסכים לשיקום עזה כל עוד חמאס ממשיך לשלוט בשטח.
"חמאס לא יכול להיות קיים בעזה בשום צורה בסוף המלחמה הזו": השר בצלאל סמוטריץ' מציג שורת תנאים שלדבריו רה"מ נתניהו חייב לעמוד עליהם בפגישתו עם הנשיא טראמפ בסוף החודש@bezalelsm pic.twitter.com/BzyR9bJR6B
— ערוץ כנסת (@KnessetT) December 22, 2025
עוד הדגיש כי פירוז הרצועה הוא חלק מתכנית טראמפ עצמה, וכי אין מקום לוויתורים. שר האוצר מפני החזרת הרשות הפלשתינית לעזה, ישירות או בעקיפין, וטען כי הרש"פ היא ישות טרור שמהווה איום על ביטחון ישראל.
בנוסף, הצהיר כי ישראל לא תסכים לכניסת כוחות רב לאומיים לאזורים שבשליטתה ברצועה, וכי העזתים עצמם צריכים לשאת בעלות שיקום הרצועה: "מדינת ישראל לא תשלם על השיקום – הם אלה שגרמו למלחמה".

ח"כים מהקואליציה דורשים להסיר את רפורמת החלב מחוק ההסדרים

הרפתנים זועמים: "האויב שלנו הוא משרד האוצר, לא חיזבאללה"
https://www.c14.co.il/article/1395716
בהתייחסו למצב ביהודה ושומרון, אמר סמוטריץ' כי ישראל עדיין לא הפנימה את הלקחים הביטחוניים מהטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. הוא כינה את הסכמי אוסלו והקמת הרשות הפלשתינית "טעויות חמורות" שיש לתקן, והוסיף כי יש להחיל ריבונות מלאה על כל יהודה ושומרון ולאסוף את הנשק הלא חוקי. "אם לא נפעל עכשיו – כפר סבא תהיה עזה", הזהיר.
בנוגע ליוקר המחיה, התייחס סמוטריץ' לתקציב הקרוב שצפוי לעלות בימים הקרובים לאישור הממשלה בכנסת ואמר כי הוא כולל צעדים משמעותיים שיביאו להוזלת מחירים.
הוא ציין את רפורמת החלב שצפויה להביא לפגיעה אנושה בהתיישבות ואמר כי "נחיצותה מתבהרת דווקא כעת, כשגורמים בשוק מונעים מהציבור את המוצר הזה כדי להוכיח טעות שלא קיימת", והוסיף כי גם רפורמת הייבוא שתיחתם בימים הקרובים צפויה להוזיל עלויות.
סמוטריץ' הבהיר כי המטרה היא פשוטה: "אני נחוש להוכיח שאפשר לחיות כאן בזול. השליטה האבסולוטית והמונופוליסטית בשוק החלב היא ההוכחה שצריך לפתוח את השוק".
