accessibility-icon
share-icon
צילום: אליה אביב
צילום: אליה אביב

השר כ"ץ הורה לאלוף הפיקוד: תיערך לאיכלוס שא-נור במרץ הקרוב

אליה אביב

אליה אביב

ב טבת ה'תשפו (22.12.25)

14

15

like

0

dislike

שר הביטחון ישראל כ"ץ הנחה את אלוף פיקוד מרכז להיערך לכניסת גרעין ההתיישבות לשא-נור כבר בחודש אדר הקרוב • המהלך מגיע בהמשך לתקצוב הכביש העוקף עבור היישוב שא-נור • בפיקוד מרכז בוחנים כעת את ההשלכות המבצעיות של חידוש ההתיישבות בשטח


לאחר שחשפנו הבוקר (שני) ב-C14 על תקצוב כביש עוקף עבור היישוב שא-נור, שר הביטחון ישראל כ"ץ מעלה הילוך ומנחה את אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט להכין את התשתיות וסידורי האבטחה לחזרת המתיישבים לצפון השומרון בתוך חודשים ספורים. בפיקוד המרכז בוחנים כעת את ההשלכות המבצעיות.

המהלך לשיבה לצפון השומרון צובר תאוצה דרמטית: כעת אנחנו מפרסמים כאן לראשונה כי שר הביטחון ישראל כ"ץ העביר הנחיה ישירה לאלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, להכין את כל הדרוש על מנת לאפשר את כניסת גרעין ההתיישבות ליישוב שא-נור כבר בחודש אדר הקרוב.

maximize-image
images-count1+
.השר כ"ץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הנחיה זו מגיעה כהמשך ישיר להחלטה עליה פרסמנו כאן לראשונה, בדבר תקצוב של 20 מיליון שקלים לסלילת כביש עוקף לכפר סילת א-דהר. כעת מתברר כי סלילת הכביש היא רק השלב הראשון בתוכנית עבודה סדורה של שר הביטחון להחזרת נוכחות יהודית קבועה לאזור, שנתיים לאחר ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון.

השר כ"ץ דורש מהדרג הצבאי להשלים את כל ההיערכות הלוגיסטית, התשתיתית והביטחונית הנדרשת כדי לאפשר למשפחות הגרעין להתבסס בשטח בלוח זמנים קצר. כעת, בפיקוד המרכז החלו בבחינה מעמיקה של ההשלכות המבצעיות הנובעות מהמהלך, בדגש על פריסת כוחות האבטחה הנדרשת להגנה על היישוב ועל צירי התנועה המובילים אליו.

maximize-image
images-count1+
צילום: תקשורת שר הביטחון

בפיקוד מרכז בוחנים את האפשרויות וגורם בכיר בפיקוד אמר בשיחה עם C14: "מדובר במשימה מורכבת ביטחונית, אבל אפשרית, התנאים הצבאיים קיימים, אנחנו גוזרים את ההשלכות".

כזכור, סלילת הציר החדש נשענת על דרישה מבצעית ועל חוות דעת משפטית של יועמ"ש איו"ש, שנועדו לאפשר לצה"ל חופש פעולה בטוח יותר במרחב. כעת, הציר המתוכנן הופך לעורק החיים המרכזי שיאפשר את חזרת המתיישבים.

גורמים המעורים בנושא מציינים כי מדובר בשינוי אסטרטגי של המציאות בשטח. לדבריהם, המעבר משליטה צבאית בלבד להתיישבות אזרחית מגובה בתוכנית בטיחותית, מהווה מימוש של המשילות הישראלית ותיקון היסטורי של פינוי צפון השומרון. כעת, העיניים נשואות לביצוע בשטח, לקראת המועד המתוכנן בחודש אדר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News