תחקיר מיוחד של סוכנות הידיעות רויטרס מצביעה על תמונת מצב מדאיגה מסוריה תחת שלטונו של אל-ג'ולאני, מעל שנה לאחר נפילת הדיקטטור בשאר אל-אסד. מהתחקיר עולה כי לפחות 28 בתי כלא ומתקני מעצר מתקופת אסד נפתחו מחדש, ומאות סורים נעצרו לשווא. עדויות רבות מתארות חזרתן של שיטות התעללות ועינויים, לצד מקרי מוות שאינם מתועדים.

לפי התחקיר, זוהו לפחות 829 עצורים "על רקע ביטחון המדינה" מאז נפילת משטר אסד, על בסיס ראיונות עם משפחות אסירים ועם מי שהוחזקו בעבר במתקנים. משפחות דיווחו גם על סחיטה תמורת שחרור יקיריהן, בעבור סכומים שהגיעו לעשרות אלפי דולרים. הממשלה הסורית דוחה את הטענות, וטוענת כי חלק ניכר מן המעצרים נועד למצות את הדין עם מי שהיו מעורבים בפשעים תחת משטר אסד.

עדויות של עצורים לשעבר מתארות תנאים קשים במיוחד במתקנים בדמשק ובערים נוספות: צפיפות חריגה, מחסור במזון וטיפול רפואי, והתעללות נמשכת. לפחות 11 מקרי מוות במעצר תועדו, בהם כאלה שגופותיהם הוסתרו ממשפחותיהם. ארגוני זכויות אדם מזהירים כי ההיעלמויות והמעצרים השרירותיים מאיימים להביא את סוריה לגל נוסף של דיכוי התושבים.
