עידן גלי צה"ל מגיע לסיומו: בהמשך להחלטת הממשלה שהתקבלה היום (שני) על סגירת תחנת הרדיו הצבאית, הנחה שר הביטחון ישראל כ"ץ את הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, להתחיל ביישום מיידי של הצעדים להפסקת פעילות היחידה. המהלך מסמן את פירוקה הסופי של התחנה שפעלה בישראל במשך עשורים.
הנחייתו הראשונה של שר הביטחון כוללת עצירה מוחלטת ומיידית של כלל הליכי המיון ליחידה. בנוסף, יופסק שיבוץ חיילים חדשים לשירות בתחנה, הן במסלול הסדיר והן בשירות המילואים. במקביל, הורה השר על היערכות מיידית להפסקת שירותם של החיילים המשרתים כיום בתחנה. על פי התוכנית, יבוצע מהלך הדרגתי לשיבוצם מחדש ביחידות צה"ל השונות, כאשר השר הדגיש כי תינתן עדיפות עליונה לשיבוץ החיילים בתפקידי לוחמה ובתפקידי תומכי לחימה.

המהלך לא פוסח על המערך האזרחי של התחנה. שר הביטחון הנחה את מנכ"ל משרדו, אלוף (מיל') אמיר ברעם, לגבש הסדרים לסיום העסקתם של אזרחים עובדי צה"ל המועסקים בגל"צ, תוך הקפדה על "הסדרים ראויים ככל הניתן ובהתאם לדין".
בנוסף, הורה כ"ץ על סיום כלל ההתקשרויות החוזיות של התחנה, ובכללן: סיום חוזים מול יועצים המשמשים כעיתונאים בלוח השידורים. סיום ההתקשרות עם המבנה הפיזי של התחנה ביפו. ביטול כלל התקשרויות הספקים והשירותים.
לוח הזמנים לסגירה
על פי הנחיית שר הביטחון, נקבעו תאריכי יעד ברורים להשלמת המהלך:
- 15.2.2026: המועד האחרון להשלמת כלל הצעדים המנהלתיים והשיבוציים.
- 1.3.2026: המועד הסופי להפסקת השידורים וסגירה מוחלטת של פעילות התחנה.
במשרד הביטחון מדגישים כי המהלך נעשה כחלק מראייה כוללת של תפקיד צה"ל וצמצום עיסוקו של הצבא בתכנים אזרחיים ותקשורתיים, תוך הפניית המשאבים וכוח האדם למשימות הביטחון הליבתיות.
