במעמד מרגש ויוצא דופן, התקיימה אמש (ראשון) הדלקת נר שמיני של חנוכה על אדמת עזה. למעמד הגיעה סמל (מיל') דנה סילברמן סיטון ביבס, אחותה של שירי ביבס הי"ד, המשרתת במילואים באוגדת עזה (143). יחד עם מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה עדי גנון, ולוחמי החטיבה, הם הדליקו סמל פיזי ורוחני של עמידות ישראלית: החנוכייה השרופה מבית הוריה.

החנוכייה ששימשה לטקס היא פריט בעל ערך סנטימנטלי והיסטורי מצמרר. היא שרדה את השריפה והטבח הרצחני בבית הוריהן של דנה ושירי בקיבוץ ניר עוז בשבעה באוקטובר, והיא אחד הפריטים היחידים שנותרו שלמים באופן חלקי מהתופת.

"אנחנו עומדים עכשיו מול החנוכייה השרופה הזאת, חנוכייה שהיא בין הפריטים היחידים ששרדו את השריפה בבית של ההורים שלי", אמרה דנה בקול רועד מהתרגשות מול הלוחמים. "אנחנו עומדים ומדליקים אותה ביחד על אדמת עזה. אני מסתכלת על ההילה של הנרות האלה, ומדמיינת את הרוח נושאת את האור שלהם ומפזרת אותו בכל הרצועה. שכל השונאים שלנו יראו אותו וידעו שאת האור הזה אי אפשר לכבות".

מפקד חטיבת גולני, אל"ם עדי גנון, שיתף את הנוכחים בסיפור מהשטח המחיש את חשיבות הזיכרון עבור הכוחות הלוחמים: "באחד מהמסדרים שעשיתי לפני כניסה למשימה, נכנסתי לטנק שבכוונת שלו הייתה מודבקת התמונה המוכרת של שירי ביבס. הלוחמים אמרו לי שבזמנים הקשים – זה מה שמזכיר להם למה הם פה".
אל"ם גנון הוסיף: "אני אומר זאת בהתרגשות ובהרבה אחריות כמפקד בצבא – אם יש משהו שכולנו צריכים לזכור זו התמונה המפורסמת של שירי עוטפת את הילדים. להיות יחד ולחבק אחד את השני, זו העוצמה האמיתית שלנו".
