בטקס צבאי שנערך אתמול (ראשון) במושב מרחביה, ליוו מאות בני משפחה, חברים וקצינים בכירים את האלוף במיל' קובי ברק ז"ל בדרכו האחרונה. ברק נפטר ביום שישי האחרון בגיל 61, לאחר מאבק במחלה קשה. הוא הותיר אחריו את אשתו, אמו, שלושה ילדים ונכדה.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ספד לברק על קברו ותיאר אותו כמי ששילב מצוינות מקצועית עם אנושיות יוצאת דופן. "הפרידה מקובי כואבת מנשוא", אמר, "זהו אובדן של חבר ושותף אמת לדרך. דמותו ותבונתו הן חסר מורגש, בייחוד בעת הזו".

זמיר שחזר את דרכו הצבאית של ברק, מהפיקוד בשטח ועד לשולחן המטה הכללי: "פקודיו פגשו את האדם שבטנק – המ"פ, המג"ד והמח"ט המצטיין. הוא היה מפקד קפדן של פרטים, של מחשבה יסודית ששאפה לפצח כל איום עתידי. הרוח הפנימית שבו ינקה תמיד מהמקורות של מי שקשר את גורלו בגורלה של המדינה".
מעבר ליכולותיו כלוחם שריון, ברק ז"ל ייזכר כמי שעיצב את בניין הכוח של צה"ל בעשור האחרון. בתפקידיו כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וכמפקד זרוע היבשה, הוביל תהליכים מורכבים של התארגנות מחדש. "גם כמפקד בכיר, הוא נשאר קשוב לאנשים בכל ליבו", ציין הרמטכ"ל. "קובי היה נטוע בהווה, אך תמיד הובילה אותו אחריות עמוקה לעתידו של צה"ל".

בסיום דבריו אמר הרמטכ"ל: "לעולם תישאר בשבילי אדם וטנקיסט יצוק מברזל. קובי, אח יקר, תודה על הזכות לצעוד יחד איתך במסע להגנה על המדינה. אני מצדיע לך ומודה לך בשם צה"ל כולו. נוח על משכבך בשלום".
