20 שנה לאחר גירוש יישובי צפון השומרון, אמש (ראשון) הודלק נר שמיני של חנוכה בשא-נור. זאת לאחר שהקבינט החליט להכיר בהקמה מחדש של היישוב. מאות בני אדם הגיעו להדלקה המרגשת, ביניהם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון ומגורש שא-נור בעצמו: "מי שחשב שלא יהיו כאן יהודים – יקבל פי עשרה מאשר היה לפני הגירוש".
היישוב נעקר במסגרת תוכנית ההתנתקות, ולאחר מאבק עיקש של מגורשי חומש ושא-נור, במרץ 2023 בוטל חוק ההתנתקות בצפון השומרון. ראש המועצה נזכר ביום הפינוי בו העתיד לא היה ברור: "אנשים אמרו שנגמר, והיהודים לא יהיו יותר בחבל הארץ הזה".

ראש המועצה פנה אל המשפחות אשר בזכותן תתחדש ההתיישבות: "מבקש לשלוח ברכת חזק ואמץ לגרעין שא-נור שמוכן, ויושב על הארגזים לחזור. כי חזרנו לכאן ועכשיו לתמיד".
עקיבא סמוטריץ', מגורש משא-נור, אמר במעמד המרגש: "לפני 19 שנה, בחג החנוכה, פרצנו את תקרת הזכוכית ועלינו להדלקת נרות בחומש. אני מחזק את גרעיני ההתיישבות בחבל עזה! תאמינו ואל תוותרו. באמונה, סבלנות ומסירות, מדינת ישראל תתקן את חטא הגרוש גם מחבל עזה בע"ה!".
