במהלך ריאיון בתוכנית "הפטריוטים" הערב (ראשון), הטיל שר התרבות מיקי זוהר פצצה והודיע כי הוא יפעל להפסקת מימון הקולנוע הישראלי: "אפעל כבר מחר לביטול חוק הקולנוע והפסקת מימון הקולנוע הישראלי בסך 130 מיליון שקלים בשנה. שיעשו את הקולנוע איך שהם רוצים – בחשבון עצמם".
את הדברים אמר השר בעקבות גל הפרישות של מועמדים לפרס הקולנוע, הוא הוסיף, "יש מקרים בחיים שאנשים צריכים לדעת מתי לעצור. ובמקרה הזה נראה שאלו שפועלים להחרבת הטקס לא ידעו מתי לעצור. ההתנהלות הזו מובילה אותי להחלטה: אני אפעל, כבר מחר, לביטול חוק הקולנוע והפסקת מימון הקולנוע הישראלי בסך 130 מיליון שקל בשנה. ושיעשו את הקולנוע שהם רוצים ואיך שהם רוצים על חשבון עצמם ולא על חשבון הציבור.

"אני אומר דבר כזה: התנהלות כזו של תעשייה, שמובלת על ידי אותם קיצוניים אלימים, שמאיימים על מי שמקבל מועמדות, אגב בזכות, לא בחסד, כי יש לו סרט טוב, כי הוא עשה עבודה טובה. ואנשים מבטלים את המועמדות שלהם, אומרת לי את הדבר הבא: אין למשלם המיסים שום עניין להמשיך לממן את התעשייה הזו כשכך היא מתנהלת, וזו העמדה שלי".
כמו כן התייחס השר להחלטת בג"ץ שמתירה להגיע למגרשי הכדורגל עם חולצות בגנות המשטרה ואמר: "שלא יתפלאו אח"כ אם יבואו עם חולצות נגד בג"ץ".

השר זוהר הסביר את חומרת התופעה: "זו אמירה שבעיניי היא אמירה מתריסה, אמירה מפלגת ואמירה דוחה. אבל מעבר לכל זה, שאחר כך בג"ץ לא יבואו בטענות, אם אוהדים אחרים יגיעו עם חולצות נגד בג"ץ, ושאף אחד לא יגביל את זכות הביטוי שלהם. בעיניי הדבר הזה היה מחפיר, שוטרים נפלו בקרב".
השר זוהר נשאל איך ההחלטה היא חוקית והשיב: "החלטת בג"ץ היא בניגוד לחוק. החוק קובע שאסור להעליב עובד ציבור, והחולצות האלה הן לא שום דבר אחר מלבד העלבת עובד ציבור. להגיד שהמשטרה הם חלאות, זוהי העלבת עובד ציבור".
