accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

"המעצר התנהל באכזריות": ראש הישיבה טוען לאלימות משטרתית

דסק C14

דסק C14

ב טבת ה'תשפו (22.12.25)

22

2

like

1

dislike

ראש ישיבת "עטרת הלוי" בירושלים טען כי נעצר באלימות במהלך הפגנת הפלג הירושלמי • לדבריו, שוטר שהכה אותו התבטא בחריפות: "כל החרדים יותר גרועים מהנוח'בות" • הרב טען כי תהליך המעצר התנהל באכזריות, כאשר בין היתר נמנעה ממנו הזכות לחבוש כיפה • צפו בריאיון המלא


הרב אברהם עידן, ראש ישיבת "עטרת הלוי", טען אתמול (ראשון) ב"ארבע" עם אמיר איבגי כי נעצר באלימות במהלך הפגנת הפלג הירושלמי, לאחר שחלונות רכבו נופצו: "שוטר הרביץ לי ואמר שכל החרדים יותר גרועים מהנוח'בות". הרב שיתף כי הוא עדיין בהלם לאחר האירוע המטלטל, כאשר לדבריו, "כל תהליך המעצר התנהל באכזריות". 

הרב עידן שיתף בהשתלשלות האירועים במהלך ההפגנה: "ביקשו ממני לפתוח את החלון, ראיתי שוטר שעמד עם טייזר ורצה לחשמל אותי. למה שאני אפתח לו? באותה שנייה ניפצו לי את החלון. דבר ראשון שהשוטר עשה, היה להעיף לי את הכיפה. כמה פעמים בתוך המעצר ביקשתי, אני רוצה את הכיפה. אמרו לו, אתם לא נותנים לו את הכיפה, אוי ואבוי".

maximize-image
הפגנות הפלג הירושלמי, ארכיון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לדבריו, "זה יצא משליטה, גם מצד החרדים וגם מצד המשטרה. וזה כואב. עד שלא השכיבו אותי על הרצפה, שלא נתנו לי מכות באלות, שלא נתנו לי בעיטות לראש, הם לא נרגעו. ישב לידי שוטר בדרך ונתן לי מכות". הרב הבהיר: "אני כל כך רוצה את האחדות בעם ישראל, ואני עומד על זה המון פעמים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך טיפול כוחות המשטרה בהתפרעות אלימה והפרת סדר באזור, הורה שוטר במדים לנהג הרכב לעצור, ואולם זה, כפי שמעיד בעדותו, מאן להישמע להוראה, והמשיך נסיעתו תוך שפגע עם רכבו בשוטר. בשל כך בוצע מעצרו והוא עבר לחקירה שעודנה מתנהלת. ככל וישנן טענות אודות התנהלות השוטרים, רשאי המלין לפנות לגורמים המתאימים שיבחנו את טענותיו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News