בריאיון לתוכנית "האולפן הפתוח" בערוץ 14, שיתף חבר הכנסת אבי מעוז כי הציע לממשלה לכנס "ועדת חקירה ממשלתית" ולהעניק לה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית במטרה לחקור את הקשר בין השופט יצחק עמית, היועמ"שית והפצ"רית.
מעוז חשף כי המליץ לשר המשפטים כבר לפני שבועיים להפסיק "ללכת ראש בקיר" מול שופטי בג"ץ. "בג"ץ עושה הכל כדי לטייח וכדי שהאמת לא תצא לאור", טען מעוז. "המלצתי לממשלה: אל תנסו בכל פעם מחדש לבקש אישורים. תפעילו את הסמכות שלכם והקימו ועדת בדיקה ממשלתית".

לפי הצעת מעוז, על הממשלה למנות את השופט בן-חמו לראשות ועדת בדיקה ממשלתית ולהעניק לה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית. מטרת הוועדה: לחקור את הקשרים והתיאומים, לטענתו, בין היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, השופט יצחק עמית והפצ"רית. "בג"ץ לא יוכל להתערב אם תמנו לפי סמכויותיכם. אני לא מבין את ההתעקשות להמשיך בדרך הישנה בזמן שיש העלמת ראיות ושיבוש חקירה".
מעוז התייחס ליחס של הממשלה להצעתו: "זה נופל על אוזן ערלה, אטומה. הם ממשיכים במאמצים שלהם כדי למנות טובים, ואנחנו יודעים הרי – הבג"ץ אמר ב-1001 צורות: אני לא רוצה שהאמת תצא לאור, אני לא רוצה שאזרחי ישראל ידעו מה האמת, אני לא רוצה לחשוף בפני אזרחי ישראל את הקשר בין היועמ"שית, הפצ"רית והשופט עמית".

בנוסף לסוגיית המשפט, התייחס מעוז למשבר חוק הגיוס ומתח ביקורת על התנהלות צה"ל מול המגזר החרדי. לדבריו, הבעיה אינה רק בחקיקה, אלא ברוח המפקד: "הצבא צריך להוכיח שהוא לא מעוניין 'לחנך מחדש' את החרדים. הצבא צריך להגן בפקודות מטכ"ל על תנאי השירות שלהם".
מעוז הדגיש כי הציבור החרדי והדתי-לאומי זכאי לשרת מבלי שכופים עליו אורחות חיים המנוגדים להשקפת עולמו: "ברגע שחרדי יהיה רגוע שהוא יוכל להיכנס לצבא כחרדי ולצאת ממנו כחרדי – נראה שינוי. השמאל משתמש בזה כדגל להפלת הממשלה, אבל אנחנו יכולים להביא חוק שישמור על לומדי התורה ויגייס את מי שלא לומד".
