על רקע אישור הקבינט הבוקר (ראשון) להסדרת 19 יישובים חדשים ביהודה ושומרון, ביוזמת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך: "זהו יום היסטורי להתיישבות ולמדינת ישראל. תושבי השומרון ועם ישראל כולו חוזרים הביתה – ומתקנים הלכה למעשה את איוולת ההתנתקות".
דגן הוסיף כי "חזרנו לחומש, חזרנו לשא-נור, וכעת ההחלטה להסדיר יישובים נוספים ולהקים יישובים חדשים בצפון השומרון משלימה את תיקון העוול – כך שיהיו בצפון השומרון יותר יישובים משנעקרו".

עוד הוסיף דגן: "אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על הובלת המהלך, אחרי 20 שנה זו לא רק החלטת תכנון, זו הצהרה ציונית, לאומית וביטחונית ברורה: עם ישראל לא בורח מארצו אלא בונה, מחזק ומעמיק שורשים. נמשיך לפתח את השומרון בדרך ליעד ולחזון – מיליון תושבים ביהודה ושומרון".
ביום חמישי האחרון, הדליקו עשרות בני אדם את הנר הרביעי של חנוכה ביישובים גנים וכדים הצפויים להיבנות מחדש כחלק מהסדרת היישובים החדשים. במהלך הביקור ביישובים הנטושים נתקלו המבקרים בערמות של פסולת ונבלות בצידי הדרך. לדבריהם: "ניכר היה כי בכפרים הסמוכים מנסים למנוע את שיבת היהודים לישובים בעתיד".
